onsdag 30 november 2011

Amadeus Consulting Diskuterar: Varför iPhone Apps Behöver App Marknadsföring


Varför iPhone Apps Behöver App Marknadsföring

När detta skrivs finns det cirka 240 tusen program som är på App Store. Faktum är att cirka 230 iPhone-program in till Apples App Store varje dag. Av dessa förvånansvärt endast 20 är spel. För människor som hoppas kunna göra en vinst från ett program, kan denna konkurrens vara ett stort problem.

Dimensionering upp konkurrensen?

Är alla dessa applikationer konkurrensen? På ett sätt, ja. De tävlar om användarens uppmärksamhet, de konkurrerar om uppmärksamhet app granskare, de konkurrerar om uppmärksamheten från nyhetsmedia, tävlar de för möjligheter att finnas med, och de konkurrerar om utrymmet i varje en av dina marknadsföringskanaler. Det gör dem konkurrens.

Naturligtvis kan de inte vara dina mest allvarlig konkurrens, eftersom program delas upp i kategorier, men de är bara det första lagret. När du anger ditt produktkategori res or "till exempel, har du fortfarande en monstruös 15.167 konkurrerande applikationer.

Konkurrensen betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar.Men till skillnad från de första dagarna av iPhone, måste du arbeta mycket hårdare än bara helt enkelt "som har en app."

I början av iPhone, bara ha en app på App Store var nästan en garanti för att göra åtminstone lite pengar. Nu sätter en app på App Store utan extern marknadsföring är nästan en garanti för misslyckande.

De goda nyheterna

Medan bara skapa en app och lägga det i App Store är osannolikt att uppnå resultat på egen hand, traditionell marknadsföring ansträngningar fortfarande kan vara mycket effektiva för att öka effekten av din app.

Vi har funnit att nästan ingen bryr sig när en ny app visas på App Store. Journalister, bloggare, journalister, sociala medier gurus, etc med 240 program som visas varje dag, ingen ha r tid att följa det. Men med lite marknadsföring åtgärder, människor är fortfarande förvånansvärt lyhörda för information om nya program.

Främst, reportrar verkar fortfarande villiga att springa nyheter om applikationer. Naturligtvis finns det några som är utbränd och mycket tveksam till att köra en berättelse, än mindre läsa din pitch, kanske så varierar resultaten. Dock kan hitta rätt reportrar på rätt marknader och fånga deras uppmärksamhet med rätt tonhöjd vara mycket fördelaktigt och är fortfarande mycket möjligt.

Detta är ett klassiskt PR typ befordran, och i själva verket är några PR-byråer erbjuder tjänster app marknadsföring som utnyttjar de nätverk och kontakter som dessa myndigheter redan har. Förutom traditionella journalister, det finns många inflytelserika bloggare där ute i dina potentiella marknader som vi har också funnit att fortfarande vara ganska mottaglig för app platser, speciellt när närmade r ätt sätt. Detta kan vara en stor fördel när du riktar reportrar och publikationer inom dina potentiella marknaden.

Fördelarna för marknadsföring

Problemet med riktigt coola appar är att de är svåra att hitta, och människor sällan gå att söka efter dem. Istället lär de sig ofta om program genom olika nyhetskällor och sociala nätverk. Med andra ord, det finns många människor som skulle köpa din app om de visste om det och många fler som kan vara intresserade beroende på säljbudskap.

Marknadsföring betyder inte nödvändigtvis att betald reklam, men det är ett strategiskt tillvägagångssätt som hjälper dig att bestämma hur din ansökan kommer att stå ut i konkurrensen. Marknadsföring behandlar din ansökan som en produkt, och hjälper dig hantverk en strategi för att främja din ansökan och göra det lättare att hitta.

Marketing kan hjälpa dig att uppnå målet med ca. Kanske ditt mål är att skapa en ny inkomstkälla genom att sälja en betald app, eller genom en annons beroende app.Eller kanske är det att ta kontakt med dina kunder och ge dem någon form av mobila bekvämlighet, till exempel en bank app. (Du kan också kolla in tips för att förbättra App retention och ökad användning, vilket är speciellt värdefullt för konsument engagemang och ad-driven program.)

I varje fall hjälper marknadsföring du nå dina mål. Genom att planera marknadsföring tidigt kan du få spänning byggnaden innan den ens startar, vilket bidrar till dess framgång. Men även program som har väsentligen förlorat i de vidsträckta App Store kan dra nytta av återuppvaknande av intresse, och lite av marknadsföring kunnande.

Förutom att hjälpa direkt sälja app genom aktiva metoder kan app marknadsföring hjälper även till med "miljön" forskning, så du vet hur du priset din app, vad man ska säga i App beskrivning och många andra enkla &quo t;passiva" element som kan göra det sticker ut.

Hitta Hjälp

Det finns gott om resurser på nätet som ger en bra självgående guide för App marknadsföring. Vi är långsamt ihop våra egna och hela den här bloggen, eftersom vi har tid att dela tips och insikter.

Men om du känner dig överväldigad eller inte kan göra det på egen hand, och du vill anställa någon med lite erfarenhet som kan få det att gå snabbt och effektivt, välkommen att kontakta vår app marknadsföring och experter på marknadsföring.


Läs mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S på respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar