fredag 4 november 2011

IPhone handel för vatten skadade enheter


Jag tar en iPhone handel, kom helvetet eller högvatten. Mitt liv var helt bra tills jag tappade min brors iPhone till handfat en olycklig natt. Jag var uppe att borsta tänderna när jag bestämde mig att posera för en bild. Jag visste inte vad som hände med min hand men telefonen bara halkade så att rinnande vatten från öppna kranen blöt den.

Jag flippade ut och jag var som förlamad av skräck! Min bror kommer säkert bli arg om den här katastrofen. Jag är inte säker på hur länge det stannade simma i vattnet, men jag tror det var ca 30 sekunder. Jag lyckades få det och torka dess yttre delen med badlakan. Jag hade svårt att kontrollera mig själv att sätta på iPhone eftersom jag ville kolla om det fortfarande fungerar, men jag var för rädd så jag lämnade det som det var.

Jag rusade till min laptop och letade efter det bästa sättet att hantera situationen. Jag hittade en hel del användare artiklar av människor som delar samma probl em jag hade.De instrueras att hålla telefonen för att undvika kortslutning, torka den med en hår fläkt på låg värme och sedan lägga den i en ris påse. Jag försökte följa instruktionerna med hopp om att rädda iPhone och rädda mig från min brors ilska.

Panik och helt utflippad, kontrollerar jag sensorerna veta om det fortfarande finns vatten i den. Till min fasa, det var rosa! Dödliga rosa. Jag höll på att förlora mitt grepp för att jag inte kan komma med en lösning på egen hand. Så jag bestämde mig för att gå till min brors rum och kommer ren.

Jag fick en bra mängd utskällning. Om det är en sak jag gillar med min bror, skulle det vara så att han lätt anser oavsiktliga missöden som vatten under bron. Efter alla sina restauranger, kontrollerade vi telefonen och sökte på internet efter lösningar igen. Han sa åt mig att leta efter en iPhone handel.

Min bror ville ha en iPhone handel med eftersom han inte vill uppleva prob lem som följde med hjälp av vatten skadat telefonen. Även om telefonen var fortfarande funktionella, (vilket jag tror är på grund av ris påse tricket) han ville vara säker på att han inte skulle bli störd av efterverkningarna av de vattenskador bör alla uppenbara. Hellre än att skicka telefonen till Millieamp, en verkstad, beslöt han att få sin iPhone handel för kontanter för att köpa en ny.

Så såg vi efter en renovering plats där vi kan göra en deal. Vi fann cashforiphones.com och började läsa allt om det. Så fort vi var nöjda att känna till dess villkor och tillfredsställande service, bestämde vi oss för att utnyttja sin iPhone-handel med tjänster.
Deras iPhone handel med tjänster såg snyggt. De erbjuder snabb service utan att behöva betala för frakten. Vi erbjöds ett citat med den mängd $ 325.Det var en stor mängd, men vi visste att erbjudandet skulle gå ner lägre eftersom den har vatten skadad. Vi kunde inte ange hur o lyckan hände så vi inte hålla våra förhoppningar höga.

Ändå gick vi vidare med processen för iPhone handel med och väntade på förbetalda boxen ska levereras till oss. Lådan kom onsdag, 2 dagar efter registreringen för erbjudandet. Vi fast paketet och skickade iPhone på samma dag. Vi förväntade oss att få en rättvis summa från denna iPhone handel i. Hans enhet var en iPhone 4 16 GB.

Som väntat bedömde bolaget (de experter som de var) grundligt effekterna av vattenskador händelsen och fick reda på att vissa delar var defekta. Till att börja med, jag verkligen inte hade höga förhoppningar eftersom vattenskador är ett av de värsta gadget förhållanden. De erbjöd oss ​​en ny offert för ca $ 269.Vi sa till slut ja och avslutade iPhone handel med transaktionen.

Min bror äger nu en iPhone 4 32 GB som han köpte omedelbart en vecka efter i Apple Store för $ 299. Han behövde inte betala för reparation avgifter som kommer att kosta honom mer än ett hundra dollar. Det var faktiskt ett utmärkt val för att utnyttja iPhone handel i. Själv har jag fortfarande låna min brors iPhone då och då men jag är definitivt att vara extra försiktiga och hålla sig borta från vatten behållare.


Läs mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S på respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar