fredag 6 april 2012

iPhone Vs Droid Incredible recension

den blomstrande smartphone marknaden, två telefoner nyligen infört som verkar höja sig över resten är Motorola Droid Incredible av HTC, det senaste i HTC Droid raden av mobiltelefoner som körs på Googles Android OS, och iPhone från Apple, med ängsligt efterlängtade iPhone 4G sägs vid horisonten. Apple lägret har inte släppt någon solid information om 4G, men iPhone-användare ser skriften på Apples vägg.

Efter Gizmodo förtid läckte bilder av en "förlorad" prototyp på Internet, har buzz kring 4G enbart trappats upp. Samtidigt har populariteten för HTC: s Droid Incredible skapat hård konkurrens med en enhet som inte ens har släppts ännu - vilket är ganska anmärkningsvärt, men oavsett om det är bådar bättre för iPhone eller Incredible vi inte riktigt säker.

De förbättringar som gjorts i båda uppgraderingar enhetsmodellen (Droid och iPhone) är oerhört jämförbar, avslöjar att båda lägren ivrigt är anslutna till vad deras kunder vill ha.
För en, HTC Droid och iPhone båda har uppgraderat sina kamerafunktioner. 4G iPhone innehåller nu en 2 megapixel på framsidan kamera för chatt, och har lagt till en efterlängtad flash till vanlig kamera på baksidan av enheten, nu en mer acceptabel 5 megapixlar ersätta sina gamla, trötta 3MP. Den Droid, å andra sidan, har en 8 megapixel kamera, autofokus, och en dubbel LED-blixt, som verkar för att ge HTC övertaget över även 4G iPhone om denna funktion. Men iPhone 4G har också lagt till en kran för att fokusera funktion som gör att kameran att fokusera mer exakt.

Apple har också lagt till en andra mikrofon för bättre röst klarhet genom att dra in omgivande ljud (ungefär som brusreducerande hörlurar gör). HTC har ingen sådan funktion.

Både iPhone och Droid har förbättrat upplösningen och den totala skärmen. Den Droid har 3,7 tums LED-skärm och en 1 GHz processor är snabbare än sin föregångare. Men iPhone 4G kommer att erbjuda en häpnadsväckande 960x640 pixlar och en oleofoba fingeravtryck beläggning.

Ju snabbare processor på Droid gör det till en mest värdefulla spelare i spel och spel utveckling.

iPhone, som alltid, finns i val av 2 modeller, en med 16 GB och en med 32 GB. Och medan Droid erbjuder nära 10.000 apps, erbjuder iPhone minst så många.

Naturligtvis för många användare, är valet av trådlöst bäraren dealmaker och brytaren. Så för de folk, låt det bli känt att iPhone 4G fortfarande kommer att vara låst till AT & T medan Droid Incredible är en Verizon smartphone.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.