onsdag 18 april 2012

Hur är din Android smartphone batteritid?


Äger du en Android-baserad smartphone ortablet? Om så är fallet, hur är batteritiden?

eftersom ber baserat på vad jag har hört från andra och upplevde mig själv, det är fruktansvärda. Och jag undrar om det är symptomatiskt för Android-plattformen som helhet, eller bara den typ av moderna mobila redskap. Lägg din röst i vår undersökning, så möt mig nedan för mer diskussion.

Som jag konstaterade i en nyligen BNET inlägg, "Den smutsiga Android hemligheten ingen talar om," jag först stötte batteri problem med Virgin Mobile Samsung Intercept. Out of the box, kan det räcka inte 24 hourseven med e-post synk och andra batteridrivna tidskrävande uppgifter handikappade.

Snarare skulle jag börja dagen med den fulladdad, och sent på eftermiddagen skulle det vara död. Tack och lov gjorde freeware app JuiceDefender en enorm skillnad, vilket gör mig att gå två hela dagar utan AC hjälp.

Sen uppdaterat OS 2,1 till 2,2 (Froyo), som jag hade hört var mycket bättre på ström managementand batteritid faktiskt fick värre. Nu, återigen, jag är glad Dell Vostro 1510 batteri, XPS Dell M1330 laptop batteri för att få 24 timmar.        

Förra veckan hade jag tillfälle toreview Samsungs Galaxy Tab Wi-Fi, som jag tyckte var bra overalluntil nästa morgon, när jag vaknade towait för ITA döda tablett. Den tidigare nämnda JuiceDefender hjälper lite, men i slutändan Tab är allvarligt linkade av dess batteri. Och jag på allvar besviken.

Eller kanske jag bara bortskämd. Se, myiPad Energizer Bunny av tabletter. Jag kan lätt gå en vecka utan laddar det, inklusive ett par dagar när jag inte ens plocka upp den. Det är inte bara sitta där förbrukar ström när det är avstängd, vilket naturligtvis Galaxy Tab gör.

Likaså verkar myiPhone 4 för att smutta saft, inte SUPA den. Jag kan se låga batterivarningar efter två lediga dagar laddaren, men jag mycket sällan plocka upp och tycker det är att vara död.

Så de är mina erfarenheter. Nu ska vi höra din. Har din Android telefon eller tablett har besvikelse batteritid? Eller är du bara van vid att koppla in den på natten, no big deal? Heck, kanske din enhet brummar längs flera dagar utan att behöva en påfyllning Dell Latitude D820 batteri, Dell gd761 batteri. Hur som helst, berätta om det i kommentarerna!

Laptop batterier är avgörande när man arbetar på vägen. För att få maximal prestanda ur yourlaptop batteriet fullt optimera laptop funktioner energisparfunktioner före användning. Det finns dock en avvägning när du sätter ditt ledningen laptop. Du kommer att uppnå bättre energibesparing i utbyte mot mindre datorns prestanda. Makten ledningssystem sparar thelaptop batterierna ström genom att sätta processorn att köra med lägre hastighet, mörkläggning laptop skärmen bromsa hårddisken när den inte används och orsakar maskinen att gå in i viloläge eller vänteläge när den är inaktiv. Din bärbara dator användarhandbok kommer att ge information om specifika funktioner energisparfunktioner.
L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar