tisdag 27 mars 2012

De nya MacBook Pro bärbara datorer - Så motstå din iPad 2 längtan


jag inte nämna namn, men vi har en redaktör här på kontoret, som varje gång en ny Apple-produkt kommer ut, säger att han inte kommer att få det. Han hade iPhone 3GS och sa att han skulle vänta på iPhone 5 och inte få iPhone 4. Två veckor senare hade han iPhone 4 och hade gett hans 3GS till sin hustru.

Jag sa, "Dude, var är din disciplin?"

"Jag vet, jag vet", svarade han fåraktigt. "Men jag ville ha det. Jag kunde inte motstå."

Han har en iPad originalet. Jag vet att han kommer att få en iPad 2, även om han säger att han inte är. Hur vet jag? Eftersom det ögonblick Steve Jobs klev upp på scenen och visade sin första bild, sade han, "Gee, som ser ganska trevligt." Han hade honom på hello.

iPad 2 Symbol 21-61261-01 batterydidn't ser annorlunda från vad vi förväntade oss att det ska se ut - och det såg inte ut allt som skiljer sig från den ursprungliga iPad. Men plötsligt där på scenen i köttet hade fått en ny, oemotståndlig glans. Inte den Charlie typ av Sheen. Bara Apple slag.

"Dude", sa jag, "Buckle ner. Du har ett barn, bor du i en liten, dyra lägenhet i New York som du inte riktigt har råd med på din redigerare lön. Spara dina pengar. Du don" t behöver en iPad. "

"Jag vet, jag vet," muttrade han igen. "Men de grafik spelen ..." Och han fick det I-kan-rationalisera-this-köp blicken i hans ögon. Det var utseendet som hade sänt sin äldre generationens iPhone förpackning till sin hustru. Föga anade hon inser att hon var på väg att ärva hans så förra året tablett.

Jag bestämde att det var bara en sak att göra: fresta honom med framtiden för att döda den nuvarande frestelsen. Det fanns andra Apple-produkter värt att hålla utkik efter, sa jag. Fyra för att vara exakt. Eller fyra som jag kunde tänka på ändå.

Jag erbjöd mig att skriva en kolumn om det och sätta produkterna i en trevlig, bullet-spetsiga lista. Så här:

MacBook Air med Intel Sandy Bridge: Visst iPad 2 är trevligt, men en hel del Apple älskare har sina ögon på MacBook Air. CNET Editor Dan Ackerman har gett den senaste generationens Air höga betyg, säger att trots sina begränsade anslutningsmöjligheter, är det nu "kraftfull nog att använda som en konventionell bärbar dator." Men det finns gott om folk som tror att Air är fortfarande en liten underpowered och väntar på att få en processor uppgradering till Intels Sandy Bridge marker som nu i de nya MacBook Pro bärbara datorer.        

Visst kan vissa människor har råd en iPad 2 Bosch 2 607 335 264 batteryand nästa generations Air, men många kan inte. Och med tanke på valet, om jag hade en ursprunglig iPad (vilket jag gör), skulle jag ta hellre degen jag spendera på en iPad 2 och tillämpa den mot nästa generation Air som trots allt är en full- utvecklad maskin som stödjer Flash (ja, kan sanningen fram, jag blir alltmer irriterad att jag inte kan komma åt Flash-innehåll från min iPad).

är naturligtvis den stora frågan när kommer Apple uppgraderar Air linjen? Det tog sin tid att gå från gen-1 till gen-2 och jag misstänker att det kan vara ett par månader (Brooke Crothers säger juni), innan det blir prestanda bump. Det är värt att vänta, dock.

iPhone 5: I juni är Apple på grund av att rulla ut sin femte generationens iPhone. Rykten har varit över hela kartan, med lite tyder på att flera modeller kommer att finnas tillgängliga och att vi kanske ser Apple går med en större 4-tums skärm och en design mer påminner om iPad 2. Det råder delade meningar om huruvida det kommer att ha riktigt 4G stöd eller inte, men en sak kan du vara säker på är att det kommer att ha nya dual-core processor A5 i det.

kollega redaktör, som äger iPhone 4 föreslog att om han givit vika och köpte iPad 2, skulle han inte få nästa iPhone. Jag sa till honom: "Vore det inte bättre att vänta på nästa iPhone innan du gör det beslutet?" Han höll motvilligt att jag kanske har en poäng.

iPad Mini: OK, här produkten jag personligen hålla ut för. Du kan kalla det vad du vill: En jumbo iPod Touch, en iPad Nano, en iPad Mini, vad som helst. Det är i grunden Apples version av Samsung Galaxy Tab eller Barnes & Noble Nook Color. Steve Jobs säger att gå mindre med iPad har stora nackdelar och Apple kommer inte att göra det, men faktum är, det gör en hel del vettigt. Kritiker av tabletter med en 7-tums skärmar beskriva dem som "tweener" enheter, men jag faktiskt gillar formfaktorn av en 7-tums tabletten och jag förväntar mig att vi börjar se mycket mer Android tabletter i sådana storlekar. Jag skulle inte vara förvånad alls om Apple huvuden dem vid passet -. Trots Jobb påståenden om motsatsen

Helst naturligtvis en sådan anordning, om det skulle komma till stånd, skulle börja på $ 300 (för en 16GB version) - och det är nog genomförbart för Apple. När det gäller eventuell lansering datum, skulle jag rikta denna för att sammanfalla med Apples lansering av de nya iPod i september. Bara en gissning, men med iPod Panasonic EY9021B batteryTouch ganska full bakat (osäker, kan det använda en hög upplösning kamera och snabbare processor, men vad annars?), Kan det vara en god idé att utöka den linjen att omfatta ett större Touch.

iPad 3: Jag har alltid hävdar att när det kommer till Apples mobila produkter, är det bra idé att hoppa över en generation. För vad de flesta människor gör med iPad (e-post, webbsurfning, läsa böcker, streaming video och spela spel som Angry Birds), kan du nöja dig fint med ytterligare ett år med den ursprungliga iPad. OK, så du kommer inte att kunna genomföra FaceTime video chattar, men det är inte slutet på världen. Du vet nästa 9,7-tums iPad, som med största sannolikhet kommer att släppas i mars 2012 kommer att bli tunnare, lättare, har en snabbare process och en bättre skärm. Och du behöver bara vänta 365 dagar för att få det.

Bonus val: Det är värt att notera att Apple så småningom kommer att lägga till iPad 2 till sin lista över renoverade produkter. I oktober förra året började Apple erbjuder renoverade iPads för $ 50 och slå sedan sjönk priset lite mer i december. Nu erbjudande den ursprungliga modellen 16GB grund för $ 350 eller $ 150 av dess ursprungliga pris (naturligtvis kan du också gå att använda rutten på eBay eller Amazon).

namnlösa kollega förmodligen inte kommer att lyssna på något av detta, naturligtvis. I vilket fall har jag kanske måste ta till Plan B. låsa in honom i ett rum i 24 timmar med fem Android fanboys. Eller åtminstone hota med att låsa in honom i ett rum med fem Android fanboys. Det borde göra susen.

Vad tycker ni? Alla andra kommande Apple-produkter du hellre vill placera dina pengar mot istället för en iPad 2? Ja, sa jag "Apple-produkter", men om du har något annat att föreslå, jag är spelet också.
L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar