tisdag 3 december 2013

Tim Cook tar Apple iPhone där Steve Jobs inte kunde. - Teknik


En enda Samsung iPhone-hånade "nästa stora grej" kommersiell, en Apple fan klagar:. "Om det ser en liknande, hur ska personer vet vi uppgraderade I Kanske det är poängen med Iphone 4 4S - människor i allmänhet är väl inte att förstå om det finns en ny eller kanske äldre produkt. Om det är den speciella avsikten, och aldrig en dum-tur omständighet, då förtjänar Apples företagets vd Bob Cook hög beröm för enastående, strategisk prestanda. Hellre än fraking uppåt genom att inte riktigt släpper iPhone 5 inte alltför länge sedan, kan Apple ha i iPhone 4S uppnått en marknadsföring och reklam milstolpe värt industri kvittering -., eller åtminstone ett antal doktorand avhandling p Det är så här: Analyzer data från många källor producerade denna vecka utställningar förvånar jag telefon upptag, oavsett om den faktiska försäljningen eller enkla konsument avsikter att köpa. Den överlägset mest övertygande härrör från NPD, som oktober / november amerikanska privatintäktssiffror är inget annat än överraskande. År över år, operativsystemet Android smartphone operativsystem försäljning diskutera ros för att kunna 60 procent via 45 procent under tredje kvartalet nästa år. Under samma tidsperiod, iOS färdades från 3 procent till 29% försäljning prata om. Båda operativsystemen hade dränkts och steg under det yr. Men på helt enkelt två månader, jul-dec, Android hugga ned aktien med 60 procent till 47%, medan iOS ökade från 28 procent för att hjälpa 43 procent. Jag ser Apples iPhone 3GS 4S strategi, definitivt inte den nya smartphones faktiska inkomsterna, som förklaring.

lock Gamble

Kan möjligen 2011, Specialister: "Kan Apple avslutar operativsystemet Android arméns framsteg I, sedan preciseras hur - av Apple" tar någon dramatisk fara för sina mobiltelefonmarginalerna: ge en $ 99 Iphone 4 erbjuds globalt, efter iPhone 5: s lindra. En sådan ambitiös strategi prissättning kan vara som ett resultat vad Apple mackintosh behöver att nå de cellulära plattform krig ".

Vi resonerade att en renoverad iPhone med funktioner såsom LTE skulle vara övertygande nog de kör nyförsäljning mobiltelefon, samtidigt öppna orörda marknader med lägre priser - få de människor som inte kan spendera $ 199 eller högre eller helt enkelt nog " t råd med. Min make och jag skrev: "Apple ska släppa iPhone vara lockvara, tillåter fler människor att köpa in i systemet i stället för att tillåta dem att gå till Android" .

Apples prop laget valde ett sådant tillvägagångssätt, men utförs med ökat förtroende för sin plattform, samtidigt som man tar och de större chanser. De kan ha också gjort något helt enkelt fantastiskt genom att göra Apple iPhone 4G och 4S oskiljbara mot ögat.

Apple inc prissatta iPhone på $ 99, men gav inte upp arbetet i Mobile, vilken prislapp gick faktiskt noll. iPhone 3GS kostar ingenting med två-årigt avtal. Denna taktik öppnar upp drastiskt mer av low-end marknaden, där Apple inc riskerade mer bruttoförsäljningsförluster för dig att Androids annars. NPD: s Alla vi detaljhandeln inkomstuppgifter utställningar precis hur effektiv är metoden. Den översta tre erbjuda smartphones under oktober förutom November: iPhone 3GS 4S, 4 och 3GS. Straight Talk Samsung Galaxy S 4G förutom S2 rankas sista och sjätte. p Det finns en vald sval steg till Apple objekt, men också män och kvinnor som vill passa in och vara del av "in-publiken". För $ 99, ser Iphone 4 precis lika bra som något på de tre iPhone 4S-modeller - 16 gb, 32GB i tillägg till 64 GB. Den billigare Iphone 4 är 8GB. För alla andra, dessa söker gratis, det finns Apple iPhone.

I början av mars, dagen direkt efter Cook presenterade iPhone 4S, jag faktiskt kallas strategin "ren briljans". Jag publicerade:

Apple tillhandahåller bet äpple i telefonens framtid på enformighet och uppvisade företags kaxighet som skapar möjlighet för andra telefontillverkare. För deras räkning, är iPhone 4S på en annan typ av glans - ett perfekt ljus i samband med möjligheter. De kan också se i Cook svaghet, är det geniala i samband med logistik bristfällig i de egenskaper som producerade Jobs en visionär chef och i processen en osedvanlig risktagare bland VD: ar ... Vilken briljans kommer att överträffa den andra - Cooks välja enformighet tillsammans med säkerhet i samband med Iphone 4 eller till och med mot bakgrund av möjligheten konkurrens se i förra årets modell? Förmodligen marknaden kommer säkert att svara inom 6 månader eller kanske ett år.

Mycket bra, så mycket riktigt att ta 6 månader att ta reda på. Om din enformighet var del av en planerad strategi, där av Iphone 4 och 4S ser lika men värderas för olika marknadssegment, sedan Förbered faktiskt krävs betydande risk. Det är kontraproduktivt intuitivt och även i strid med föregångare Steve Jobs "teknik för att trycka på att det senaste sak. Huvudstrategin - cirka tre iPhones värderas från noll till $ 399 och 4 tillsammans med 4S look-a-likes - justeras när du använder typ av logistiska prakt Cook har visat på Apple. Jag ser att se att iPhone 5 skulle ha mobiltelefon köpare i stället för öppna upp toppen försäljnings tapp. Cook gör ett stort delta i för att få systemet marknadsandelar snabbt.

Du kommer att undersöka massor av Äpplet företaget Fanclub inlägg direkt om hur fint iPhone 4S säljer. Men i den hårda studier, jag räknar med Iphone 4 och 3GS intäkter saken mycket mer. Apples fjärde samtalsarbetsschema kvartalets resultat, med 24 januari ska avslöja något. Även om Apple inte bryter ut konstruktions försäljning, skulle en ny nedgång inom marginalerna verkligen tyder på att dessa äldre produkter som säljer bra.

För att vara tydlig: iPhone gratis för kunden innebär inte bärare betalar praktiskt taget ingenting. Somebody fortfarande skal tillgängliga hundratals dollar. Enligt Apple Store, pris om iPhone 3GS är faktiskt $ 375 och $ 549 när det gäller Iphone 4. Florida moms på 7,75 procent (den kurs i San Diego) kommer att beräknas genom att prislapp, vilket är hur man ska räkna ut vad en mobiltelefon egentligen kostar. Moms kommer att baseras på vad tjänsten betalar, inte vad du gör.

Apples funktioner slutat avslöjande medelvärden, men att de totala resultatet med enhetsförsäljning, så snart som avslöjas i framtiden denna kalendermånad, bör låta ganska bra indikation. En betydligt lägre antal än tidigare kvartal händer bra känsla på bästa sätt väl iphone4 och Mobile säljer.

Hållbarhet är nu den speciella frågan. Som beskrivits av Changewave uppgifter släpptes igår, Femtio fyra procent om nordamerikanska konsumenter planerar att få en iPhone i 90 dagar - det är säkert från slutet av 12, och det är en bra 11-punkts nedgång från oktober. Gapet är inte nödvändigtvis dåligt, eftersom många av de svarande kan ha köpt en Apple iPhone (eller Android, för den delen).

Något helt annat: Apple presenterade iPhone 4S som har ny Alla vi nationella och regionala försäkringsbolag, med Sprint är särskilt betydande. Apples resultateffekter och långsiktiga försäljningsuppgifter och köpa motiv undersökningar måste avslöja hur mycket uppdämd efterfrågan i allmänhet det påverkade bruttoförsäljning i formuleringen av de andra ovan nämnda komponenterna.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar