lördag 21 december 2013

iPhone applikationsutveckling inifrån och ut del 1 - Teknik - Mobiltelefoner


Intresset mot iPhone-tekniken har vuxit snabbt och samtidigt iphone boomen har genomsyrat medvetandet hos en hel del utvecklare runt om i världen. Fler och fler utvecklare försöker sig på iPhone applikationsutveckling. Och detta är bara en början. Medan iPhone marknaden blir mer och mer populärt det växande behovet i effektiv app utveckling blir mer och mer livskraftiga. Och vid det här laget iPhone utvecklare oundvikligen konfrontera flera problem. Saken är den att oftare de är för lat för att gå igenom den sofistikerade tekniska litteratur som för övrigt tyvärr kan inte alltid ge ett svar på de uppstår frågor. Därför iPhone utvecklare brukar ta en enkel väg och kolla in de befintliga lösningar som redan sprids runt på nätet på bloggar, forum, etc. Och de är faktiskt rätt när de väljer att använda någon annans idéer, eftersom fler människor än du tror redan har anlänt eller är på väg att komma fram till en rimlig lösning på praktiskt taget alla de möjliga iPhone applikationsutveckling relaterade problem. Naturligtvis, om det finns ett problem, behöver den en lösning. Du bör läsa litteratur, söka koden, experimentera och så vidare. Och vad som är viktigare, så inte dölja dina upptäckter och dela den med andra som kan hitta dem till hjälp. Det hjälper faktiskt att etablera en lojal Mac och iPhone app utveckling gemenskap. De minnesläcka problem nämns ofta av iPhone utvecklare som en av de vanligast uppstår problem med att utveckla genom Obj-C. Jag själv konfronteras med detta problem när jag utvecklar app för sociala nätverk av eaters. Det var min första erfarenhet av detta slag och dessa problem och inte bara dessa som, förresten, visade sig vara en oväntad överraskning för mig. Till min stora besvikelse har jag upptäckt läckorna först i slutet av projektet då det fanns ett par dagar kvar till deadline. Tack vare webben, lyckades jag med framgång för att avsluta projektet upp av tidsfristen. Jag hittade särskilt ett par hjälpkällor info och använda dem i mitt framtida arbete. Vad jag har att säga är att iPhone-utvecklare bör hålla sig till vissa regler och samtidigt utveckla processen och denna kunskap jag kan dela med dig. För det första, det finns alltid fel, även om du tror att du har gjort allt perfekt. Så, ha tålamod och försiktig med koden och hålla det logiskt och enkelt, testa dig appar oftare under verkliga förhållanden och kontrollera minnesläckor med hjälp av särskilda anordningar. Att hålla sig till dessa enkla regler kommer att hjälpa dig att undvika många svårigheter och slutföra projektet i tid.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar