fredag 22 juni 2012

Vad är jailbreaking (iPhone)?


Jag har hört termen "jailbreaking" många gånger när många av mina vänner började fråga mig om jag hade gjort något jailbreaking på min iPhone. Vad jag kunde samlas in från denna fråga är att denna "jailbreaking" är något slags hacka till min iPhone. Jag försökte förtydliga och de svar jag har lärt är ganska osammanhängande och oklar. I grund och botten, vad jag fick höra var att jailbreaking gör att du kan använda betalat Apps utan kostnad.

Jag började i strävan att förstå begreppet - jailbreaking. Min undersökning visar att det faktiskt är en proclows Apple iPhone samt iPod-användare Touch för att köra valfri kod på sina mobiltelefoner i stället för endast koden godkänts av Apple, utvecklare av iPhone och iPod Touch.

jailbreakad iPhone-användare kan ladda ner alla typer av tillämpningar som tidigare inte finns i App Store med tredje part installatörer. Några populära exempel på sådana tredje parts installatörer är Cydia och isiga. Cydia och Icy är den inofficiella "App Store" i Jailbreak samhället. De mest populära jailbreaking verktyget är för närvarande blackra1n.

Det är missuppfattning av användare runt om i fel blandas upp jailbreaking med upplåsning. Låsa upp är helt enkelt processen att låsa upp SIM, så att de enheter acceptera någon SIM utan begränsningar på tjänsteleverantörer eller nätverk.

Med din iPhone jailbreaking relased praktiskt enheten till ett ord av begränsade möjligheter som installerar tredjeparts spel, anpassade ringsignaler, telefonnummer bakgrunden tema och så många fler. Det öppnar också dörren till skadliga strukturerade program.

Nackdelarna med jailbreaking

# 1 Som ni kan samlas in från termen "jailbreaking" är det inte något legitimt så långt som Apple är oro. I grund och botten inte är godkänd och de program som du kommer eventuellt ska använda är inte sanktionerad av Apple App Store och de kan vara potentiellt skadligt eller farligt för din telefon.

# 2 När din iPhone har varit jailbreakad, är dess garantin officiellt ogiltigförklaras.

# 3 Det finns ett säkerhetsproblem i jailbreaking eftersom denna process kommer att ha din smartphone oundvikligen installying SSH även känd som Secure Shell. Om detta inte avinstalleras, kommer din telefon vara mycket sårbara när du använder Wi-Fi (oskyddat trådlöst anslutning eftersom allting i tur iPhone inklusive dina lagrade kontakter och privata datas kan återvinnas av användare på Wi-Fi-nätverk.

Är jailbreaking en reversibel process?

Jag har kommit över diskussioner mellan vänner. Det finns faktiskt 2 tankegångar: Några poeple säger att det är och en del säger att det är det inte. Så är denna process verkligen reversibel.

Svaret är ja. Det är reversibel. Allt du behöver göra är att använda iTunes för att återställa enheten till "fabriksinställning".

Slutsats

Om du frågade mig om jag kommer att jailbreaka min iPhone, är mitt svar ett Nej Eftersom jag gillar min iPhone hur den fungerar. Det är långt många exempel på jailbreakad iPhone stötte tekniska problem som inte kan starta, oförmögen att på och många fler. Tänk två gånger innan jailbreaking.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar