fredag 1 juni 2012

Översyn av Jensen Jips-250i Rocker dockningsstation för IPAD, iPod + iPhone


 Jag fick en iPad denna jul, och omedelbart hade en lista över tillbehör-talet som jag ville ha för det. En laddnings / dockningsstationen var det allra första jag ville, kanske till och med nödvändigt.

 Jag blev genast en die-hard hooked fan till min iPad, och fann att lämna den på rygg medan du laddar med den lilla vägguttag den kom med så småningom skulle landa min iPad i någon

 problem. Vatten spill, någon lämnar kanske något på den, eller någon nyfiken idiot plocka upp den och släppa den.

 Jag tänkte en dockningsstation skulle hålla det fint fast, medan den inkopplad i väntan på mig att använda den.

 Jag sökte intensivt efter en, och varje butik jag såg hade inget men cykelställ typ ramar, vilket skulle fungera, men samtidigt de inte kommer med en stickkontakt och de kostar alldeles för mycket pengar. För en fristående, blev Bästa Köp bad för ca $ 55,00, vilket är bara löjligt med tanke på det inte gjorde något bra för mig, eller min iPad.

 Jag började söka efter dockningsstationer med högtalare i stället, och kunde inte hitta något finns i butik, tills jag äntligen var på väg att ge upp och bara beställa en på nätet för $ 200,00 från iHome. Tack och lov samma dag kom jag över Jensen JiPS-250i Rocker dockningsstation för IPAD, iPod + iPhone, sittande vackert i en glasmonter i en lokal Target och få detta var det på rea för bara $ 10,00 mer dollar än Best köper inte effektiv monter.

 Jensen JiPS-250i Rocker dockningsstation för IPAD var iPod + iPhone ännu häftigare än jag trodde det skulle vara. Det gör att du kan placera din iPad i sin ram på ett säkert sätt samtidigt som den laddar din iPhone. Inte bara att om det roterar och lutar så att du kan se din skärm vid någon gammal vinkel du vill.

 Basen är gjord av plast, och det är där talarna bor på sidorna av det. Basen men är trevlig och robust, och kommer att hålla din iPhone säkert lämnar inga bekymmer i ditt sinne att det kommer att välta, eller vara för topptyngda för basen att hantera. Det fungerar perfekt och jag inte längre behöver oroa sig för det gjorde ont att få.

 Problemet jag har med här Rocker är dock att den inte tillåter mig att placera min iPad i lämpliga spåren om jag inte bort min iPads skyddsfodral, som jag köpte tidigare den veckan. Jag måste ta bort fallet utsätta iPad, som jag inte gillar, särskilt när jag tar bort iPad från kajen för att använda den på språng. Jag hatar att behöva återansluta den till dess skyddshylsa varje gång. Beviljade det är inte så stor brist, som gör dockningsstationen värdelös. Det är bara en försämring som jag är säker på att de kommer att arbeta för sitt nästa utgåva.

Start Up

 I det ögonblick du sätter iPad i dockan kommer det att be dig att ladda ner en gratis applikation som följer med Rocker. Om du inte ladda ner den, kommer stationen att fråga dig om du vill ladda ner den varje gång du tar bort, och ersätta iPad tillbaka till sin plats. Dess irriterande, och så småningom kommer du bara ladda ner den för att göra anmälan försvinna för gott.

 Ansökan är cool ändå, och har en klocka, radio, alarm, väder och så vidare. Jag dock redan separata program för dessa funktioner, så det var meningslöst för mig. Istället för att ta bort Rockers app dock bort jag bara de andra enskilda ettor och höll den här, som det verkade mer effektiv, och som är mer korrekt.

 Det glitchy sak som jag inte gillar med app var dock att det behövde vara igång för att larmet ska fungera. Liksom de flesta larm program ändå. Jag hade ingen användning för en väckarklocka dock, men för dem som gör ... förväntar sig inte denna för att imponera på dig, och kom ihåg att hålla den igång.

Ljud:

 Ljudkvaliteten på Jensen JiPS-250i Rocker dockningsstation för IPAD är iPod + iPhone definitivt inte kommer att imponera på dig, och jag hittade den kvalitet att låta ihåligt, som om röster fångades i plasten basen. Det låter inte hemskt, men det definitivt inte låter så stor, så förvänta dig inte att släppa din stereo för den här mannen.

Totalt:

 För mig, jag behövde det bara att ladda min iPhone, samtidigt hålla den säker och på plats. För mig denna station var ett konstverk. Det faktum att app följde med den är snyggt, men inte nödvändigt. Ljudkvaliteten skulle kunna förbättras på, men förutom att jag har inga klagomål. Det blir jobbet gjort, och power ackord är tillräckligt lång för att där jag kan faktiskt ställa in den på ett skrivbord, och anslut den i väggen, till skillnad från den som följde med iPad från Apple.The problem jag har med här Rocker är dock att det inte kommer att tillåta mig att placera min iPad i lämpliga spåren om jag inte bort mina iPads skyddsfodral, som jag köpte tidigare den veckan.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar