torsdag 31 maj 2012

Iphone War Craze. Verizon och AT & T


 Jag är säker på att du redan har hört att Verizon meddelade på tisdagen, 1/11/11, att de kommer börja sälja Apples IPhone 4 i början av februari. För alla som slåss Blackberry med Verizon, och den konstanta batteriet dra, och alla dessa andra frågor kommer det också att finnas några nya problem med din Verizon IPhone 4. Har vi tycker att det skulle vara perfekt?

 Tarmar av Verizon iPhone kommer inte att vara det samma som säljs av AT & T. De kan se en hel del liknande, kanske till och med identiska på utsidan, men den verkliga frågan är kärnan i telefonen. Verkligen, bryr du dig vad antennerna på utsidan ser ut?

 Verizons nätverk använder annan teknik än AT & T. Jag tycker det är en no brainer, men Apple har haft att anpassa sin telefon för att tillgodose Verizons nät. Det innebär detta är en första generation Verizon iPhone. Tänk tillbaka till den första generationens iPhone med AT & T? De hade sina problem, men de har strukit dem, eller hur? Var beredd att ha en del med Verizon, bara sayin!

 Enligt Daniel S. Mead, VD för Verizon Wireless, sina nätverk använder ett CDMA-teknik (inte att som betyder något för den genomsnittliga Joe), som inte kan överföra tal och data samtidigt. Ja, frågor som säkerligen den genomsnittliga Joe! Vi kan räkna ut att Verizon iPhone-användare kommer inte att kunna slå upp de riktningar eller kolla sin e-post när ett samtal, som i alla dessa iPhone reklamfilmer med AT & T (som för övrigt, jag råkar njuta av. Jag älskar en där de är på tåget, och ...

 Verizon version sägs inte fungerar lika bra i alla länder. Vilka länder? Inga sådana säger! AT & T använder GSM-teknik. (Återigen, den genomsnittliga Joe verkligen inte bryr sig om det. Vi vill bara det att fungera!)

 Andra än de enkla frågor, kommer de att arbeta ungefär samma sak. Alla dessa applikationer! Alla dessa applikationer! Alla bara väntar på att jag skulle köpa dem till min iPhone. Spänningen är knappast inneslutbart. Men när? När kan jag få denna handdator pärla? När kan jag börja "Rethinking mina möjligheter?"

 Om du redan är en befintlig Verizon kund kan du börja beställa din den 3 februari 2011, och alla andra som vill gå över till Verizon kan börja beställa deras den 10 februari 2011.

 Verizon kommer att sälja iPhone på $ 199 med en två-års kontrakt för 16 gigabyte telefonen. Den 32-gigabyte telefon kommer att vara $ 299. Hej, det är samma pris som AT & T iPhone! Om jag redan är på AT & T, kan jag tänka Im inte byta rätt om nu.

 Verizon har ännu inte bestämt prissättningen på data planer för iPhone, men jag slår vad om det inte kommer att vara mindre billigare än AT & T paket. Jag slår vad om det blir en krona eller två av priset på AT & T-telefoner, eftersom de kommer vill att du ska tror att du har samma sak för ett bättre pris, även om det bara är ett öre. Är det inte så Walmart kommer undan med reklam är de lägsta priserna?

 Så om du är nöjd med din AT & T iPhone, hoppar inte skeppet direkt. Det enda sättet att använda iPhone med den snabbaste hastigheten, prata och använda dessa fenomenala program (Oh, my! The väntan!) Och "oöverträffade globala täckning som endast AT & T kan leverera," är att använda AT & T.

 Det finns viskar att det är möjligt Verizon kommer att erbjuda något som AT & T inte ger (vad? Nåt att jämföra? Menar du att jag kanske måste börja väga för-och nackdelar?) Verizon kan erbjuda ett Wi-Fi-anslutning till så många som fem bärbara datorer och andra enheter genom piggybacking på iPhone cellulära dataanslutning. Det här börjar bli ganska tekniskt nu!

 Allvarligt! Detta börjar bli väldigt spännande! Naturligtvis skulle detta kosta extra, ospecificerad månadsbelopp. (Okej, jag får lite rädd med det "obestämda" figur.)

 Verizons iPhone kommer att finnas på deras 3G-nät. Vi har alla hört den hype på "nya 4G-nätet", och det var inte ens en AT & T kommersiella! Så varför är inte Verizon ombord med 4G? Jag tror att Apple bara vistas lojala till AT & T. Min uppfattning, kanske måste vi också .. eller åtminstone tills de buggar kan listat ut!

 Lycklig apping!

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar