söndag 13 maj 2012

Iphone 4 omdöme: Apples senaste är mycket mer än en uppgradering


 En annan juni har kommit, och vi oundvikligen har en annan iPhone. När jag kör igenom listan av iPhone 4s nya funktioner, är jag än en gång frestad att skruva upp min cynism generator och konstaterar att de flesta av dessa objekt är funktioner weve sett på andra telefoner: saker som en high-definition display, en LED-blixt , en framåt-vänd mot kameran och förmågan att göra videokonferenser.

 Om en snabb blick på iPhone 4s nya funktionerna inspirerar första cynism, spendera fem dagar nedsänkt i själva enheten gör en annan uppfattning helt. För första gången sedan 2007, känner jag som om enheten Im bär är inte bara en förbättrad iPhone, men en verkligt ny.

 Im förvånad vad som ofta passerar för mobiltelefon utforma dessa dagar. Jag vänder en $ 200 telefon i mina händer i jakten på Power-knappen och det känns som en 1984 handhållen elektronisk fotbollsmatch. Dess fylld med udda vinklar och stötar, och jag kan känna lösa sömmar där delar av fallet OBS! PASSAR ihop ordentligt.

 Den IPhone 4 känns som om någon satt sig, spruckna hans eller hennes knogar, och beslutade att de skulle designa och konstruera skiten ur den här grejen.

 Den IPhone 4 är en ram av rostfritt stål som innehåller telefoner skärmen och elektronik, inklämt mellan två ark av aluminiumsilikat glas på baksidan och fronten. Ramen avbryts sparsamt och artigt av den vanliga lilla sortiment av iPhone funktionsknappar, gjort i borstad metall. 9,3 millimeter tunna, är iPhone den tunnaste smartphone på marknaden, enligt Apple.

 Tja, cant jag föreställer mig en telefon att något tunnare utan att offra funktionen. Jag var orolig för att den platta formen och hårda kanter skulle vara obehagligt att hålla och använda. Inte så, IPhone 4 känns fantastiskt i handen. Den har en positiv och lugnande tyngd när du utrota den ur en jackficka. Sådant gör verkligen saken.

 En annan fördel med denna design är att dess tunna profil och raka, enkla linjer gör det mer fall kan än någon annan iPhone. På sätt och vis verkar det som en tom telefon. Du kan lägga till skydd till iPhone utan att nödvändigtvis öka bulk och fulhet ... två faktorer som historiskt har lett mig att bära mina olika telefoner runt som det är, naken och rädd.

 Apple har börjat bollen i rullning med sina egna t-fall: en gummerad krage (finns i sex färger) som snäpper kring rostfritt stål och erbjuder en välkommen åtgärd av effekterna-skydd.

 På $ 29, verkar stötfångaren lite dyr. Men det är inte bara en tjock gummisnodd: den iPhone makt och volymknappar omfattas av väl konstruerade mekaniska langare. När det på plats, ser stötfångaren som en integrerad del av iPhone.

 Jag gillar vad stötfångaren gör till iPhone 4. Det ger praktiskt taget ingen bulk till telefonen och inte förstör den rena designen alls. Samtidigt gör sin gummerade ytan iPhone mycket grippier och hindrar den från att glida ifrån dig på ett marmor bord när du gör en klumpig räckhåll för det.

 Vilket leder oss till frågan om ...

 Den IPhone 4 representerar en radikal ny design. Ive aldrig sett en telefon som ens kommer i närheten av detta.

 Som uppmanade mig naturligt att undra om hur tålig denna design är. Gång, medan jonglering bilnycklar och paket, tappade jag en Nexus One ca 40 inches direkt på ett marmorgolv. Den buckla och scuff bevisat att det hade landat rätt på ett hörn av ärendet. Effekten hade skickat batteriet och batteriluckan flyga men annars var telefonen helt oskadad.

 Och det är vad ive kommit att förvänta sig av plast fall. Jag litar på dem. Allt jag vet om rostfritt stål är att det överför kraften istället för att absorbera det, vad jag vet om glas är att det frakturer i stället för att tålmodigt porlande.

 I mina genomgångar med Apple, fick jag höra lite om detta aluminiumsilikat glas. Dess faktiskt 30 gånger starkare än vanlig plast och även används i vindrutor av militära helikoptrar.

 Fab. Men vad händer med en militär helikopter om det glider ur din ficka och faller på din uppfart som du är att komma ut ur bilen? Ive aldrig gjort det till någon av mina egna militära helikoptrar, så jag har verkligen ingen aning.

 Alla dessa saker var på mig när jag unboxed IPhone 4 och laddat upp den.

 Innan jag berätta vad som hände med den här telefonen, ska jag påpeka att min bror tech kolumnist Walt Mossberg över på Wall Street Journal tappade förhandsversion IPhone 4 flera gånger från ett par meter på en hård yta utan problem. Ed Baig över på USA Today säger att en Apple verkställande tappade den framför mig. Telefonen var oskadat.

BoingBoing bultade det på den sida av metall tabeller utan några incidenter.

 Jag nämner allt detta avsiktligt missbruk av Apple egendom för två skäl:

 För det första att visa att IPhone 4 faktiskt är avsedd att vara mycket hård, och i synnerhet att om Apple var villig släppa en framför en granskare, måste de vara ganska säker på iPhone 4s hållbarhet.

 Och för det andra att göra mig kännas lite bättre om det faktum att jag av misstag tappade och bröt Apples lånad IPhone 4 ca 10 timmar efter Unboxing den (se medföljande galleriet).

 Ja. Im inte stolta över det. Den bakre panelen grundligt knäckt upp ... även om iPhone fungerade fortfarande bra.

 Jag var ute med vänner, det var efter middagen, och jag passivt spela med IPhone 4 ovanpå bordet på samma sätt som jag passivt spela med min iPhone 3G och min Nexus One. Men av någon anledning sladdade ut mitt räckhåll och slamrade på det hårda golvet.

 Det var inte i en stötfångare fall. Om det var jag nog kunde inte ha fumlade den över bordet och det kan ha haft ett visst skydd när det slog det hårda golvet. Jag kunde inte säga om det hade träffat benet metallen tabellen på vägen ner eller hade smackade i golvet rent. Men resultaten var ganska oklanderlig.

 Alltså: vad har vi lärt oss, Charlie Brown?

 Egentligen inte så mycket. Jag tror inte det är rimligt att förvänta sig någon konsumenter telefon att överleva ett fall från en tabell. Så snart som en telefon blir luftburen, går in på sitt ur garanti och rike Känner du dig lycklig i dag, punk?

 Erfarenheterna har uppmuntra mig att spendera mycket tid under de senaste fem dagarna undersöker hållbarheten av iPhone 4.

 Jag märkte något konstigt med iPhone från nästan det ögonblick jag först slås upp: min cell signal var varierande. Jag får normalt en stark fem-bar signal i mitt kontor, men ibland skulle sakta krypa ner till bara en, och sedan tillbaka upp igen, andra gånger Id plocka upp och thered vara några problem. Samtidigt visade min iPhone 3GS en full signal.

 De iPhones rostfritt stål ram är inte bara där för stil och struktur, dess också telefoner antennaggregatet. De svarta sömmar mellan sina stålprofiler representerar mellanrum mellan telefoner Bluetooth / WiFi / GPS-antenn och den större thats ansvarig för anslutning till Cell Network.

 Om jag överbrygga klyftan mellan de två antennerna på nedre vänstra hörnet av iPhone, stör det på något sätt med utförandet av cellen antennen. Tryck in den i min handflata, och signalen sjunker. Ta bort det, och signalen kommer tillbaka.

 Det var min första exponering till ett problem Id se beskrivningen över anslagstavlor under de kommande dagarna. Samma symtom, samma problem.

 Äpplen formellt uttalande om detta problem är:

 >  Greppa en mobiltelefon kommer att resultera i några dämpning av dess antenn prestanda, med vissa ställen är värre än andra beroende på placeringen av antennerna. Detta är en realitet för alla mobiltelefon. >

 Vilket ärligt talat, är en udda svar. Apple har en punkt om kalla fläckar på de flesta mobiltelefoner. Men jag har tre andra telefoner här på kontoret och oavsett hur jag hålla dem, jag kan inte reproducera samma slags dramatisk effekt som jag kan skapa genom att helt enkelt att överbrygga gapet vid basen av iPhone med hälen på min vänstra hand.

 Vidare problemet helt enkelt inte hända när iPhone bär ett fall ... även Äpplen stötfångaren fall. Så det definitivt ett fysiskt överbryggande problem, inte en blockerande problem. Dess ganska tydligt att detta är ett problem unikt för en telefon som bär sina antenner på utsidan.

 Naturligtvis har detta problem fått en hel del spel på nätet. Thats synd, eftersom det bara berättar en bråkdel av hela historien. Det är inte nödvändigt att hålla IPhone 4 på ett specifikt sätt att undvika problemet. Tvärtom, i mina experiment, fann jag att det var bara en position i vilken signalen försämras ... och det är inte ens hur jag normalt hålla en telefon.

 Nedersta raden på denna bit: var medveten om problemet ... men totalt sett, oroa dig inte om det.

 Det är en orättvis fråga att gå in på eftersom iPhone 4s trådlösa förmågor representerar några av de verkliga superstar funktioner i enheten.

 Även på AT & Ts 3G-nät, är den här telefonen en fullkomlig brännhet jämfört med iPhone 3GS.

 Efter att ha kört SpeedTest applikation på både en iPhone 4 och en 3GS åtta gånger på samma plats tio minuter isär och kasta ut de högsta och lägsta testresultaten, upptäckte jag att iPhone 4s genomsnittliga nedladdningshastigheten var 15 procent snabbare än 3GS.

 Nice. Men det är inte den stora nyheten:

 Den iPhone 4 är 4,4 gånger snabbare än sin föregångare när du laddar upp. Thats en tillräckligt hög ökning som jag insisterade på att iPhone 4 lämna en omedelbar drogtest.

 Det beror på iPhone 4s förbättrat genomförande av HSDPA (som kom med senaste åren iPhone 3GS) och dess helt nya stöd för HSUPA. Ja, ta en gissning på vad D (nedladdningshastighet) och U (uppladdningshastighet) står för i dessa respektive akronymer. Resultatet: iPhone 4 kan bättre utnyttja alla de förbättringar som AT & T har gjort till sitt nät, och det märks direkt.

 Raw hastighet åt sidan, är iPhone 4 märkbart bättre på att förvärva och bibehålla en cell signal än sin föregångare. Jag bar båda mina 3GS och iPhone 4 runt varje dag. Varje gång jag såg mindre än den fulla fem barer mottagning på 3G, jag kollade iPhone 4 ... och det visade alltid en starkare signal. Jag gjorde en sida-resa till en plats känd för sin fläckig AT & T täckning och min erfarenhet finns också pekat på några allvarliga förbättringar i iPhone mottagning.

 Och hits fortsätter komma. Tack vare en uppgraderad GPS-chip, iPhone 4 låser en GPS-signal mycket snabbare än 3GS. Jag märkte också större noggrannhet. Min plats har en mycket mindre tendens att driva än det gör på 3GS också. Vilket är lite av en besvikelse eftersom jag var slags njuta tittar ner på min telefon under min morgonpromenad och såg att en plötslig språng 70 meter till höger och sedan tillbaka igen inom en sekund hade ökat min genomsnittliga gånghastigheten till cirka 90 miles per timme.

 Du kan också förvänta mycket större WiFi hastigheter på vissa platser. IPhone 3GS och de flesta andra telefoner på marknaden idag endast stödja 802.11b och g. Den iPhone 4 lägger mycket snabbare 802.11n-standarden till sin gunbelt.

 IPhone 4s signaturen funktionen, den som visas ovanför titeln på filmen affischen är Retina Display.

 Det är inte tillräckligt för att helt enkelt säga att iPhone 4s nya displayen ger högre upplösning än iPhone 3GS. Den innehåller fyra gånger så många pixlar på samma skärm storlek, så, ja ... helt rätt.

 Men det betyder inte skär riktigt det. Den Droid X och HTC Incredible och Sprint HTC EVO är mycket högre upplösning än 3GS. Du ser på någon av dessa tre telefoner du tror Wow! Thats en super-high-upplösning!

 Ibland när man tittar på iPhone 4s skärmen, dont vet du vad du är att titta på. Prickarna arent knappt märkbar ... ? re omärklig.

 Thats fysik, min son. Du kan argumentera med mannen, men du kan inte, säger jag, du skränande argumenterar med fysik, artighet av Discover Magazine, pojke!

 Tja, i alla fall, skada youll dina ögon att försöka se enskilda pixlar

 Och den intensiva dot pitch (326 dpi på en 960x640 3,5 skärm) är bara halva historien. Den fenomenala effekt på displayen beror minst lika mycket till dess 800:1 kontrastförhållande om dess upplösning. Den kan visa ett enormt utbud av ljus och färg värden.

 I en optimal miljö, titta på ett foto eller en paus ram från Pixars Up är kusligt som ser ut som en stor film insyn i ett ljusbord ... en illusion den er förstärks av det faktum att ytan hos skärmen är laminerat direkt mot undersidan av den iPhones främre glaset. Theres knappast något gap mellan pixlar och ytan. Jag håller söker fel och brister i bilden. Jag kan bara hitta dem när jag går i full-on Nitpick läge.

 Som ett jämförande test, visade jag en bild av Holstein-kor på iPhone 4 och Droid X. Droid har en utmärkt skärm (854x480 vid 4,3), men överlägsenhet iPhones display var klar. Theres en punkt där Droid skärmen ger upp och säger Okej. Låt oss bara säga att resten av denna mörka fläck på denna kor skinn är fast svart, hela vägen ner.

 IPhone avvikande åsikt: det vill visa dig textur av grova, svart hår på sidan av kon hela vägen skuggan.

 Vad är de verkliga effekterna av denna överlägsna skärmen? Är förbättra det verkligen din dag till dag användning av telefonen?

 Det beror på vilken typ av användare du är. Under den enkla, tråkiga process för att trycka dig igenom Programknappar och borrning ner genom hierarkiska menyer ... Nej, brukar du verkligen att uppskatta skillnaden.

 Men när du är surfar på webben, youll göra mycket mindre zoomar in för att läsa sidorna. När du läser en e-bok, gör den högre upplösningen och högre kontrast mellan tryckta och på sidan för en bekvämare läsupplevelse.

 Självklart, titta på filmer och tittar bilder på iPhone 4 är upp på en helt egen nivå. I själva verket under mina kamera test av iPhone 4 jämfört med tre andra telefoner och en kamera, gjorde jag inledningsvis Droid X och de andra telefonerna lite sämre än de förtjänade. Först när jag kom hem och dumpade mina bilder på mitt skrivbord display insåg jag att de andra telefoner kamerorna var betydligt bättre än Id tanke ... särskilt den Droid X. På tågresan hem, Id förhandsgranskas mina bilder direkt på sina enheter. Den Droid Xs skärmen inte presentera sina egna bilder med nästan vilken typ av vård och trohet att iPhone var.

 Självklart kommer många spel få en djupgående uppgraderade upplevelse tack vare denna display. Men även en enkel app som aSmart HUD, min favorit instrumentpanel-mount hastighetsmätare app för min iPhone, är återuppfunnit på en iPhone. På 3GS, snabbhet och kompass och andra skärmen indikatorer ser ut som en datorgenererad display. På iPhone 4, ser de ut mänskligt genererad konstverk. Än en gång får du på medellång formatet effekten färg bild.

 Alla befintliga iPhone apps får högre definition text och standardelement UI för gratis, iPhone OS automatiskt gör dessa saker på 4x upplösning. Endast bitmappad konstverk måste åter tillhandahålls av de utvecklare att dra nytta av 326-dpi upplösning.

 Den uppgraderade displayen är en av de funktioner som omdefinierar iPhone för mig. Kameran är den andra.

 Detta kommer att läsas som en backhand komplimang, men Ill hålla min näsa och gå framåt ändå: iPhone 4 är den första kameramobil som tjänar äran att vara tänkt som en riktig kamera, med vissa begränsningar i motsats till en stor kameramobil.

 Min mentala inställning är annorlunda när jag skjuter med iPhone 4 CAM. Im inte tänka Gee, jag önskar Id tog min riktiga kamera ... men jag antar att detta kameramobil är bättre än ingenting.

 När Im skytte med iPhone 4 är mitt mål att göra riktiga foton. Och det är en i högsta grad uppnås en.

 Apple gjorde en väldigt smart beslut: de uppgraderade iPhone 4s kameran bara 5 megapixel istället för 8, vilket är vad du kommer att få med alla de heta Android-telefoner som anländer under 2010. Dessa kameror är slapping ner fler pixlar, men de skapar bättre bilder?

 Inte enligt mina tester. Jag gick runt med iPhone 4, en iPhone 3GS, Google Nexus One och Verizon Droid X, plus min Nikon P6000 peka-och-skjuta som en kontroll. I nästan varje skott, var iPhone 4 Champ bland cameraphones.

 Den iPhone 4 Kameran har ett brett dynamiskt omfång och den presterar utmärkt i svagt ljus tack vare sin baksida belysning bildsensor (det sprider mindre ljus än framsidan belysningen sensorerna, slösa inte, vill inte). Den iPhone är helt nöjd att skjuta i befintligt ljus i de flesta situationer. Även i dagsljus, ser du fördelarna med de större sensor pixlar och baksidan belysning. På 8-megapixel Droid X, är en klump av träd i bakgrunden en spray av grön statisk. På iPhone 4 har de detaljer och Lyster.

 Den har också en ny (för iPhone) LED belysning, fungerar som en primär ljuskälla eller lite fyllning ljus till närliggande ämnen.

 Jag älskar iPhone 4s kameran. Som sagt, den har två konsekventa och ibland irriterande svagheter. Först när du ger det en utmanande scen där kameran måste antingen underexponera något och förlora en del skugga detalj eller överexponerade och blåser ut en höjdpunkt, itll blåsa ut en höjdpunkt nästan varje gång. Men du kan enkelt komma runt det här problemet, tack vare de iPhones enkla tryck ett område för att ställa in exponering och fokus zonen funktionen. Om detta var en riktig bild och inte en se hur bra kameran hanterar detta test, Id komponera bara fotot och på det område som är överexponerad. Camera App skulle basera sin exponering inställningar på den markörfältet.

 Ju större problemet är iPhone 4s lätt-Bamboozled automatisk vitbalans system.

 Kameran verkar ha mycket svårt att hantera två konkurrerande ljuskällor när theyre olika färger. Det inget som skränande fixeras med ett musklick på något skrivbord Photo Editor, men ändå irriterande ... särskilt när det trasslat till och med upp vitbalansen på ett foto vars huvudsakliga belysningen var iPhones egna blixten. Android-baserade telefoner tenderade att utmärka sig här, delvis tack vare sina manuella inställningarna för åsidosättning.

 Men Ill försvara iPhones kamera från två håll. Först märkte jag en nyfiken fenomen: när iPhone 4 skruvas upp ett skott, tenderade Nikon P6000 (den verkliga kameran) att göra samma misstag med en blåst höjdpunkt eller en dålig färginställning. Så iPhone är i gott sällskap.

 Och det andra: iPhone kamerans mjukvara är ungefär tusen miles framåt av antingen kameran app du får med Droid X eller beståndet app thats inbyggd i Android 2,2. Android kamera apps var en kolossal smärta i rumpan att använda. Icke-känsliga knappar, viktiga funktioner begravda inne undermenyer stor slutarfördröjning ... På det hela taget arent de program som uppmuntrar dig att ta bilder för nöjes skull.

 Den iPhones kamera app är blixtsnabb: jag kunde ta en sekvens av snabba brand skott bara genom ryckningar knappen. Det startar snabbt, kan du växla in och ut ur App effektivt, den strömlinjeformade och elegant. Bottom line: det hjälper dig att ta bilder. Den vill att du ska lyckas.

 En annan angelägen funktion i iPhone 4: dess nya framsidan kamera gör själv porträtt (och självporträtt-med-vänner) en vind. Det är bara VGA-upplösning, men när du absolut, positivt måste få en bild av dig själv med en vän, itll gör.

 IPhone 4 kamera, men ett stort steg framåt, brukar ta plats fickan point-and-shoot. Den verkliga vinsten är att för första gången, är kameran som du råkar ha med dig vart du än går nu en mycket trovärdig, verklig kamera som kan ta utskrivbara, expanderbara och frameable bilder.

 I själva verket var varje bild av iPhone som du ser i den här artikeln i själva verket sköt med en andra iPhone 4. Jag kunde ha gått in i andra rummet och tog en av min "riktiga" kameror, men jag hade den andra telefonen här bredvid mig och jag visste att det skulle göra en spiffy nog jobb.

 IPhone 4s bakåtvänd Kameran tar också 720p HD-video med hela 30 bilder per sekund. Denna funktion är inte riktigt samma slags genombrott som telefonerna stillbildskamera. Det skjuter fantastiskt video, men du måste fortfarande lägga till suffixet ... med tanke på att det är en kameramobil.

 Det har de problem du kan ha kommit att förvänta från telefonen video. Du kan skylla på programvara, skylla på hårdvaran, eller skylla på skakiga greppet ... Oavsett anledning, tenderar iPhone 4 video för att vara mycket nervositet om du inte bemöda sig om att hålla kameran stadigt medan du skjuter och du försöker hårt att inte flytta runt. Vissa digital video stabilisering skulle ha kommit väl till pass här.

 Du kommer uppleva också den berömda CMOS-censor effekten gummi slutaren när du panorerar över en scen. Och dont förväntar mirakel från ljud, kan either.It hantera en i närheten, centrerad ämnet mycket bra, men någon bakgrund Ljudvolymen i rummet snabbt kollapsa in i en irriterande vattenfall vuvuzuela-liknande surrande i inspelningen.

 Den iPhones nya HD-video-funktionen verkligen inte signalera en dödsstöten för konventionella videokameror ... inte ens för de populära Flip kameror. I sida-vid-sida test producerade Flip Utra HD konsekvent stadigare och mer attraktiv video med mycket bättre ljud. Som sagt, videokameran kan skjuta några förvånansvärt klara och skarpa bilder med kraftfulla färger. Se fotogalleriet för ett par stillbilder Jag tog från iPhone HD-video.

 Och när kameran app är i videoläge, låter den dig använda några av de stillbildskameror mest användbara funktioner. Lysdioden belysningen fungerar i videoläget (du kan även slå på och av i mitten av inspelning), liksom tap-to-fokusera. Det innebär att du kan börja ett skott på din familj i förgrunden, och sedan peka på Frihetsgudinnan för att skifta fokus till bakgrunden. Thats en ganska cool trick för en kameramobil.

 Som med stillbildskamera, kan du trycka på en knapp och skjuta video från iPhone framsidan kameran ... igen, begränsat till VGA resololution. Hej, Hows alla kommer att tro att du faktiskt träffat killen som spelade pappa på Min två Pappor (nej, den andra) om du får lite video av er två tillsammans?

 En framåtvänd kamera är inte en ny sak ... inte heller möjligheten att videochatta via en telefon. Men med iPhone FaceTime funktionen är mobil video chat inte en stunt funktion som du kommer spela med en eller två gånger och sedan helt ignorera. Och för en enkel anledning: till skillnad från resten av systemen videochatt där ute, är det inte mer problem än sitt värde. Om man vill slår dig, kan du ringa ett nummer och kan video chatta med någon sekund senare.

 Videochatt via FaceTime är nästan anticlimactic. Du placerar ett telefonsamtal till en annan iPhone eller någon enhet som stöder FaceTime (mer om detta senare). Du har ett telefonsamtal. Vid varje punkt kan du trycka på skärmen FaceTime-knappen. En andra eller tre senare du väljer att se och höra den person du bara prata med.

 Du behöver inte hänga upp och ringa ett nytt nummer, dont måste du skapa ett konto på en mellanhand, och du säkert inte behöver ha en lång och detaljerad samtal i förväg med den här personen att förklara hur man får allt set upp ordentligt.

 Allt du behöver är en WiFi-anslutning (FaceTime inte arbeta på 3G-nätet ännu). Telefonen osynligt flyttar samtalet från Cell Network till WiFi-nätverk, förhandlar med den andra enheten och börjar allt spinning. Användning av WiFi äter inte in i någon av din röst eller data minuter.

 Video är slät och flytande, ljudet är klart och tydligt. Du kan använda framsidan kamera eller fotografera med ryggen CAM, fungerar det som en videokamera.

 Det bara plain verk ... så länge som dina vänner och släktingar har iPhone 4s, alltså. Men snart kanske tusentals icke-Apple-enheter är kompatibla med FaceTime: Apple är att främja det som en öppen standard.

 (Du är på väg att bevittna en av de största liknelser som kommer att publiceras i alla medier under 2010. Ring barnen och läsa nästa bit högt för dem. Itll vara en kär familjemedlem minne för årtionden framöver.)

 Det visar sig att FaceTime är som en Egg McMuffin och inte som Coca-Cola. Koks är en kombination av många lättillgängliga ingredienser plus mystiska, topphemliga och egen Merchandise X som gör en Cola till en Coke. När Apple skapade FaceTime standarden kombineras de befintliga, öppna, off-the-shelf standarder för nätverkskommunikation, handskakning och media streaming i ett nytt recept, skapa en teknik som praktiskt vem som helst kan replikera.

 Så det verkligen möjligt att vid den här tiden nästa år kommer FaceTime finnas tillgänglig på flera handenheter från flera flygbolag, som körs på flera operativsystem ... eventuellt även med datorer. För nu, det är en iPhone 4-enda klubb.

 Ill tro det när jag ser det. Apple har ett par saker går för det, men: theyve haft framgång främja öppna standarder som passar in med sin affärsstrategi i det förflutna. Och som när du tänker på det, är FaceTime den starkaste av alla möjliga starka arm taktik i familjen marknadsföring.

 Tja, visst, pappa ... Jag antar att du kunde köpa en Android-baserad telefon, om det är vad du verkligen vill, en sju månader-gravid dotter kommer att säga via e-post. Jag antar att jag antog youd att köpa en iPhone 4, som den jag har. Eftersom du vet, jag tänkte att du kanske intresserad av att se dina nya barnbarn första stegen och hans första ord och alla de andra små milstolpar. Nåja, ingen oroar ... hans andra morfar köper en iPhone. Jag antar att lite Tralfaz bara kommer att utgöra en unseverable livslångt band med honom i stället

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar