onsdag 30 maj 2012

Vad nya iPhone 3G för webben innebär?


Ett år efter presentationen av den ursprungliga iPhone är nu Apples andra generation av sina smartphones på marknaden. Med all diskussion om enskilda funktioner, men den viktigaste aspekten: är den nya iPhone äntligen mobilt Internet för massmarknaden.

Apple korrigerar de största svagheterna i den ursprungliga iPhone, men inte alla funktioner förväntas i den nya enheten där. Detta är dock, ärligt, rättvist oavsett för innan högre Featuritis mestadels förbises, som har Apple en massiv strategisk förskjutning har gjort massmarknad för mobilt Internet öppnar. Jämfört med det ursprungliga konceptet av iPhone, tre nya saker:

1. Apple öppnar dess utvecklare plattform (och håll den stängd medan några, som Apple gör alltid ett stopp). Detta gör iPhone plötsligt blev en av de mest attraktiva plattformar för mobila applikationer av alla slag är särskilt intressanta iPhone-program som körs lokalt, men med Internet handling. Ganska säker på att sådana blandade ansökningar som den dominerande formen av mobilt Internet för att fastställa, eftersom de är mer effektiva och mer attraktiv än en rent webb-baserade applikationer. Nu är ju denna idé inte är helt ny, men som alltid, är Apples implementering mycket enkel, elegant och därför massmarknad vänlig.

2. Samtidigt är Apples ursprungliga höga pris och gör iPhone en mycket vanlig, subventionerat av mobiloperatör. Således är enheten plötsligt bort från prisvärd lyx att använda enheten. De europeiska priserna är fortfarande inte helt klart, men i den amerikanska marknaden, den iPhone med de nya priserna nu direkt jämförbara konkurrenter från BlackBerry, Windows eller Palm-bärande delvis klar. Eftersom många kunder är inte längre motstå dem.

3. Medan Apple initialt eller verksamheten har i stort sett ignorerat den nya iPhone som ett företag riktad enhet och därmed som en direkt konkurrent BlackBerry placerade. Om Apple även amerkanische armé beröm över iPhone som en fungerande enhet kan initiera, har lagt det redan en hel del substans. Den nya MobileMe-plattformen erbjuder också en prisvärd BlackBerry-liknande lösning för små företag och privatpersoner.

Dessa tre åtgärder har alla samma mål: ju högre massmarknaden att spricka. Hittills har iPhone en kult enhet för gadget freaks, är det nu bröd och smör smartphone - och är en slump den mest eleganta och mäktigaste vara i plattformen marknaden. Apple har medvetet avstått från att använda den nya iPhone funktionen ribban ännu högre och fortsätter att göra det på ett Massenappeal.

Varför är detta så viktigt nu för Internetbranschen? Tidigare var främst en mobil webb. Dålig webbläsare absurda priser och data applikationer mediokra förhindras många användare för mobil surfning kan inspirera.

Som jag sa iPhone-användare som (bokstavligen) första timmen för att bekräfta den starka webbläsaren i iPhone bara ändrat Webbläsning redan massiv. All statistik säger att iPhone-användare är mycket mer rörliga på webben som användaren flytta andra smartphones. Nu även hybrid Nätbaserade tillämpningar och andra användbara program företag läggs bör använda den sista promenad genom taket.

Tävlingen är inte så förblivit dolda, och därför alla konkurrenter Basten hektiskt nya, mer attraktiva smartphones. Apple är inte om marknaden Allgeingang rulle, men mot massiva motstånd från RIM, Nokia, Palm, Windows Mobile läger och även Google kommer snart att slåss. Men konkurrensen är känt för verksamheten, håller priserna låga och den höga graden av innovation. Och det är precis vad som på senare år blivit något trögt smartphone industrin behövde.

Därför: Hög kvalitet mobilt Internet på iPhone nivå i minst två år, absolut självklart. Och denna nya kanal till användarna är en välsignelse för Internet industrin.

faktiskt, så nya applikationer, nya affärsmodeller (inklusive - försäljning av ansökningar om pengar - gasp) omstrukturerades och inte minst i många områden i korten. Även mycket personliga program som sociala nätverk för att nå mycket personliga smartphone en ny dimension. Med andra ord: Telefonen är data-salva till några andra, men fullfjädrad andra kanal för tillgång till Internet.

Allt detta är nu tillgänglig för early adopters och freaks gadget är inte riktigt nya. För Twitter, google portföljer Dela och vi har inte alla våra mobiltelefoner? Ja, visst. Men för massmarknaden är allt detta mycket väl vara mycket nytt. Och det är just denna nyhet effekt av den mobila webben kan så småningom segrande genombrott.

Lite påminner mig om tillkomsten av den första webbläsaren. Vid den tiden, men alla de gamla Internet hararna imponerad, eftersom en grafisk webbläsare så i slutändan bara lite trevligare användargränssnitt till något är vad det länge har funnits. Men för massmarknaden gjorde just detta relativt lilla vinst i användarvänligheten gör skillnaden. Webben har snabbt blivit ett massmedium.

Därför: Apples nya iPhone strategi, en ny fas inom mobil telefoni och även i utvecklingen av förebådade Internet. Förmodligen har vi nu äntligen "tipping point" i tillväxtkurvan för mobilt Internet överskrids.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar