tisdag 20 augusti 2013

Mobil marknadsföring strategi och program för återförsäljare - Marknadsföring - artikel Marketing


Konsumenterna har åtkomst postmeddelande, besöker webbplatser, ansluter på Facebook, kontrollera flygstatus och göra middag reservationer från sina smartphones, förutom att prata om them.The 2010 var året för smartphone. Märken som RIM: s Blackberry, Apples iPhone, Google Android och en mängd intuitiva och interaktiva mobila enheter hittades snabb och utbredd över hela världen. Förutsägelser för framtida användande av smartphones är aggressiv med Gartner räknar med att smartphones kommer att utgöra 40% av den totala mobiltelefonmarknaden 2012.

Oftast för detaljhandeln, menar mobila marknadsföringsstrategier få sina webbplatser optimerade för mobil surfning och skicka meddelanden om erbjudanden till konsumenternas mobiltelefoner. Men gör dessa utnyttja den fulla potentialen av smartphones? Är detta det bästa kundengagemang som återförsäljarna kan uppnå? Mobile Applications för återförsäljare (Apps) är funktionsrika, lättillgänglig och ger snabba resultat för användare på språng. De flesta finns som gratis nedladdningar och erbjuda korta intensiva skurar av engagemang, så att kunderna kan bläddra ner till specifika uppgifter utan att behöva bläddra igenom en hel återförsäljare website.Gartner 's Q42010 rapport: "Hur kan Återförsäljare Kom igång på Mobile Commerce" visar att konsumenterna är mer intresserade av att se Mobile Applications från återförsäljare än surfa sina mobila webbplatser.

Gartners 4Q10 undersökning av 1000 amerikanska mobiltelefon konsumenterna kastar upp följande fakta om hur smartphones är att påverka framtida köpbeteende: 77.8% smartphone-användare kommer att söka efter en butik plats på sin telefon 64,9% kommer att få tillgång till information konkurrent prissättning från sina smartphones innan besöka en fysisk butik 69% kommer att söka efter produkter eller produktinformation från deras smartphoneIn ett tufft ekonomiskt klimat, återförsäljare måste kapitalisera på dessa trender för att gå längre än traditionell reklam och webbplatser för att bygga varumärkeslojalitet hos kunderna. Investera i en mobil detaljhandel strategi skiljer sig mycket från en ren närvaro på Internet och det finns starka skäl till varför återförsäljare behöver integrera mobila marknadsföringsstrategier i sina operations.Consumers bära sina smartphones på alla gånger inklusive medan shopping, vilket gör dessa de mest kraftfulla, personliga mediet för att bygga relationer och branding. Smartphones är alltid på, de är anslutna, och de stödjer röst och data. Utrustad med plats-medvetenhet och kameror, kan de hjälpa återförsäljarna skapa innovativa försäljning och upplevelser service för customers.Most ofta för återförsäljare, mobila strategier betyda att få sina webbplatser optimerade för mobil surfning och skicka meddelanden om erbjudanden till konsumenternas mobiltelefoner. Men gör dessa utnyttja den fulla potentialen av smartphones? Är detta det bästa kundengagemang som återförsäljarna kan uppnå? Mobile Applications för återförsäljare (Apps) är funktionsrika, lättillgänglig och ger snabba resultat för användare på språng. De flesta finns som gratis nedladdningar och erbjuda korta intensiva skurar av engagemang, så att kunderna kan bläddra ner till specifika uppgifter utan att behöva bläddra igenom en hel återförsäljare website.Gartner 's Q42010 rapport: "Hur kan Återförsäljare Kom igång på Mobile Commerce" visar att konsumenterna är mer intresserade av att se Mobile Applications från återförsäljare än surfa sina mobila websites.US detaljhandeln jättar som Amazon, har Wal-Mart, H & M och Tesco antagit olika hemmagjort och tredje parts Apps som tillåter sina kunder att interagera med dem på ett intressant sätt. Således en användare söker på Google Mobile App för "närmaste coffee uttag" kan lokalisera Starbucks närmast hans plats. Och shoppare med en Tesco-konto kan söka produkter och lägga till dem i deras online varukorg, nästan shopping för veckans matvaror på resande fot.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar