fredag 30 augusti 2013

iPhone 5 releasedatum , iOS 5 - ed iPad 3 diss Android marknaden - Teknik - Elektronik


Även som Apple är några minuter från att tillkännage lanseringen datum för iPhone 5 med iOS 5 och den enda verkliga mysteriet är om iPad 3 kommer med det , är Apples juridiska avdelning som tyst en brända jordens politik där Android-plattformen är snabbt riskerar att försvinna från butikshyllorna . I vissa länder är det redan hänt . Med så många Android - baserade telefoner och surfplattor sportsliga hårdvarudesign som har lånat generöst från Apples iPad och iPhone ( här är mer på iPhone 5 release datum ) , har Apple haft en ganska lätt tid för att ta Android tillverkare som HTC och Samsung till domstol och gå iväg med förkrossande avgöranden . < / p >

Olika regeringar har gått med i striden , däribland från USA , upplyftande den från ett företags tvisten till en internationell handel fråga . Och ändå även som Apple försöker ödelägga konkurrerande produkter som byggdes med vad den säger är stulen teknik , vissa skeptiker , även bland Apples användarbas , har gråtit foul . Det är inte att Apple inte är rätt att skydda sina innovationer . Det är att de känner sig Apple behöver konkurrens från Android , eller från någon annan konkurrerande plattform , så att hålla Steve Jobs och företag på sina tår med varje ny modell . Jag säger bullshit.inShare < / p > p Om det fanns ett verkligt innovativ konkurrent erbjuder upp produkter som tvingade Apple att försöka hårdare med produkter som iPhone 5 och iPad 3 , skulle jag säga gå för det . Skjut Apple för att pressa sig till gränsen . Men som nästan alla sina konkurrenter , är Android bara en annan copycat . Visst , det finns en unik twist där Android var avsedd att vara en iPhone ripoff men skev i vad nördar vill att iPhone ska vara. Men det hjälper inte saker. Om något det gör saker och ting värre . Saknar säljbara egenskaper eller förskott av sina egna , är dessa företag marknadsför föråldrade skräp som Flash som om det vore en önskvärd egenskap , vilket förvirrar konsumenterna till den grad att ett skadligt föråldrad teknik för att få en extra fem minuter av livet . < / P >

Och även när konkurrenterna försöker , avslutar resultatet upp att vara något i stil med BlackBerry Messenger , en analog skämt av en funktion som skulle ha ansetts innovativ redan 2002 , som för övrigt var sista gången någon ansåg BlackBerry-plattformen för att vara innovativa . Så istället för att fortsätta att driva , har Apple att stoppa i vissa fall och nå bakåt i syfte att pressa fram enfald som iMessage , som bara existerar eftersom Apple vill BlackBerry-användare att byta till iPhone 5 . Jag skulle snarare Apple spenderar sin tid att komma på tjugoförsta århundradet funktioner < / p >

Men skeptiker säger , alla företag utan konkurrens kommer att köra själv amok , antingen berusad med makt eller lata till punkt utan innovation eller båda . Titta på Microsoft under Windows glansdagar , säger de . Men Apples DNA är annorlunda , åtminstone med Steve Jobs vid rodret , än för någon annan tech företag . Vill ha bevis ? Titta på glansdagar iPod , från introduktionen 2001 till sin vanliga dop under 2003-2004 till början av slutet när Apple presenterade iPhone under 2007 . < / P >

Under dessa sex formativa år , drivit Apple iPod framåt med varje ny modell . Från den ursprungliga hårddisken baserade tegel till iPod mini till iPod nano , väckte varje år en iPod som var tunnare , mer sofistikerad , och oftast billigare . Och detta hände även när iPod hade i princip ingen konkurrens < / p >

Apple var inte ute efter att växa snabbare än Dell DJ ( yeah, Dell en gång gjort MP3-spelare ) eller Sony NW - HD1 (Japp , det är vad det egentligen hette ) . Istället Apple var ute efter att utöka storleken på vad som var en obskyr nisch MP3-spelare på marknaden vid tidpunkten Apple in det . Genom innovation , genom att ändra spelet med följdrättigheter produkter som iTunes Store , och även genom att köra sina egna priser allt lägre i ansiktet av absolut inga egentliga konkurrenter , ville Apple att inte bara dominera MP3-spelare på marknaden men ta det till mainstream . < / p >

Visst , gjorde Apple massor av pengar som MP3-spelare växte tack vare iPod . Men det är en annan typ av girighet som driver Apple : den gameplan är att erbjuda produkter som är så nyskapande och så vanliga - vänligt att marknaden kommer att växa så stor att det kommer att bli en kassako som inte fanns innan Apple kom in marknaden < / p >

Och med en gameplan sånt , det finns bara ingen anledning för Apple att " skjutas " av produkter som Android och BlackBerry . Android i synnerhet , med sin filosofiska envishet att " konsument tech " produkter tillbaka till de komplicerade , geek - orienterade mörka åldrar där vanliga konsumenter såg teknik som ett nödvändigt ont även när de investerat i det . Visst , dominerade Windows -datorer under 1990-talet . Men de flesta människor hatade sina datorer under den tiden . < / P >

Jämför det med hur de flesta människor upplever sin iPod eller deras iPad eller hur de är så ivrigt ser fram emot iPhone 5 releasedatum . Det är för att de vet att varje Apple- produkt kommer att få något bättre än den förra , att det på något sätt ska lyckas få ännu lättare att förstå även som Apple förpackningar i fler funktioner . Jämför det med Android-telefoner . Utanför av nördar och teknik entusiaster för vilka Linux - baserade Android var särskilt utformade för de flesta Android- användare hatar antingen sin telefon eller känner ambivalent gentemot det . Android , då är det Windows på sin tid < / p >

I varje fall innebär Apples gameplan förnya sin väg in i hjärtan och sinnen vanliga konsumenter , som sedan tillåter Apple att förnya sig i sina plånböcker också . Apple är lika giriga som nästa företags jätten . Men dess onda gameplan råkar sammanfalla med exakt vad ( icke - nörd ) vanliga konsumenter vill ha . Tanken att Apple behöver något som nörd - dyrkade Android flåsar halsen för att hålla vilja att förnya sig är skrattretande . < / P >

Så om Apple råkar ha tillräckligt rättslig framgång för att leverera en så hårt slag mot Android hårdvara att tävlingen börjar försvinna från butikshyllorna , bara två saker kommer att tänka : första , hade dessa tjuvar det komma . Och för det andra , vet alla som varit uppmärksamma på Apple att produkter som iPhone 5 , iPad 3 , och kommande lanseringar som iPhone 6 och iPad 4 efter det kommer inte att vara det minsta mindre innovativ om Android händer att försvinna längs vägen . Apples onda gameplan , där det tar våra pengar och ger oss precis den typ av produkter som vi hoppades på , kommer inte störas antingen sätt . Här är mer om iPhone 5 . < / P >

tagcloud : iPhone 5 release datum , iOS 5 - ed iPad 3 , Android marknaden , HP Pavilion dv2000 akku , Sony VGP - BPL2 akku , Acer Aspire 5920 akku < / p >

< / p >

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar