fredag 16 augusti 2013

iPhone Marketing Strategy - Teknik


Den allra första i reklamfilmer skildrar den nya iPhone eftersom den upp kommande åtgärder upp i den populära iPod. IPod var alla i ropet fram till denna punkt, och även iPhone skulle få nästa generations iPod, åh, och det är också en mobiltelefon! Annonsen visar alla förbättrade funktioner som finns inuti iPod, plus mycket mer, i syfte att bli "Det har aldrig funnits en iPod som kan göra det."

"Så, säger du tittar Pirates med Västindien" finger klickar på videoklippet och visar bred bildskärm rörelse. "Mmm, gjorde någon säga bläckfisk?" Finger klickar igen för att menyn väljer Maps programvara för sökning "Seafood '. "Den närmaste kan vara ..." Karta visar alla skaldjur fläckar och höjdpunkter plats närmast för dig. "Ah!"

Finger klickar skaldjur plats och restaurang telefonnummer visas. iPhone ratten är.

De första fyra iPhonereklamfilmarna prunkade nyttan, innovation, och nyttan av en en lösning med all drift av inte bara en telefon, eller ens ett ljud maskin, men en produkt som kan, bland andra objekt, uppmärksamma ljud , titta på videoklipp, titta på bilder, ringa konferenssamtal, granska e-post, surfa på internet och titta på kartor.

inte endast använder Apple TV för deras reklam och marknadsföring strategi, men de dra nytta av deras webbplats genom att skicka in filmer, förutom de publicerade en handfull pressmeddelanden som skulle lanseras i ett enda dokument. Apple gör ofta använder denna taktik för att kompensera hoopla och lämna köparen vill ha mer.

med Apples snabba pressmeddelanden, levererar publiken liten för att gå ut, "Apple lånefinansierade en förordning av social fysik - uppgifter, liksom naturen, avskyr tomrum I avsaknad av faktiska uppgifter, kommer de att behandling om ett objekt greppa. vid något rykte som händer deras väg. Apple kunde offentligt förneka sidorna ryktet webben som scramble för skrotar gentemot de företag alternativ, men i hemlighet deras reklam-och marknadsavdelningen ska vara glada. Det kommer värdesätter en bra affär att köpa den sortens annonsering på Internet. " (Silverman, 2007)

Den officiella iPhone hemsida gör mer än att bara ge information om objektet. Webbplatsen ger bästa idéer och metoder för utnyttjande av en iPhone, tillsammans med en massiv satsning på program. Praktiskt taget hela din iPhone webbsida visar bilder av applikationer, ger "App of the Week", även hemsidan består av sektioner med titeln "Apps för varje liten sak," tillsammans med "Top Program." Apples webbplats kan vara en bra marknadsföring och reklam instrument för nuvarande iPhone kunder och köpare som har ett intresse i att få iPhone. Främjandet av de apps kommer att producera en mer robust resurs av resultatet för Apple. Som konsumenter ser prime rankade ändamål, de är mycket mer benägna att ladda ner appen, snarare än att se med hjälp av tjugofem, 000 + apps för att hitta en som möjligen kan vara av något värde för kunden.

Lönsam yngre män har publiken att Apple hade ursprungligen koncentrerat sig på. Apple hade hoppats att använda denna typ av målgrupp, och sanningen att 48% av dessa tittare inte närvarande individ en Apple iPod, skulle göra det möjligt för dem att lyckas i sin prognos på 10 miljoner intäkter på grund av att avsluta av 2008.

1 månad precis före lanseringen av iPhone, Solutions Investigation Group profilerat ett tvärsnitt av de som känner till från telefonen. Prognosen av möjliga köpare för dagen från lanseringen rankas en majoritet av T-Mobile kunder, AT & T: s enda GSM-baserad lösning konkurrent, vid 15%. Den näst största gruppen förväntas köpa den nyaste iPhone var AT & T: s befintliga kundbas på 12%. De rättsmedel Investigation Group fann också att 72% av männen, jämfört med 28% av kvinnorna har varit mest troligt att undersöka telefonen vid dess lägsta pris på $ 499. (Malley, 2007)

uppenbara nuvarande målet publik för din Apple iPhone omfattar ungdomar i åldrarna 20 och 35, rika tonåringar, "Gästerna" och "mobila" arbetstagare som arbetar utanför kontoret.

Apple är känt för sina enkla, men catchy reklamfilmer. Under de senaste reklamfilmer för Apple iPhone, "Det finns en App för det" är den helt nya slogan som lägger stark tonvikt på de program som erbjuds från App Store. Program, eller appar, är i "alla kategorier, från spel till affärer, utbildning till underhållning, ekonomi till hälsa och fitness, produktivitet till sociala nätverk. Dessa program är utformade för att dra nytta av iPhone egenskaper såsom Multi-Touch, accelerometern, trådlös, och GPS "(Apple, 2009). Apple hävdar nu att ha 25.000 + applikationer tillgängliga, och räkna.

Koncentratet inom variationen av erbjudna program öppnar upp publiken kraftigt. Det är i huvudsak en app för alla. Som en del med iPhone reklam annonsera, kan du upptäcka snöförhållandena på berget, spåra kalorier i din lunch, upptäcka exakt var du parkerade bilen. Du kan hitta en taxi i en främmande stad, avslöja din del av notan för en tabell 5, eller lära sig att fixa en vinglig bokhylla. Du kan läsa en restaurang översyn, läsa en MRI, eller bara läsa en vanlig gammal bok. Dessa är bara några av de egenskaper som Apple har främjat genom tv-reklam. iPhone apps erbjuder alla funktioner som en särskilt kan föreställa sig.

När iPhone först avslöjades, var det kostar en rejäl $ 599. Ändå rusade hundratusentals människor ut för att få den senaste telefonen, forking över en tredjedel så mycket som de skulle ha haft de väntade en extra 3 månader. 3 månader efter den första lanseringen, minskade Apple priset på iPhone till $ 399. Detta retade Apples lojala kunder och kunder som köpte den helt ny telefon bara några månader tidigare. 1 år senare, minskade Apple återigen priset på iPhone till $ 199, 66% mindre än det ursprungliga priset.

I juli 2007 var Apple iPhone med många surr. Jag tror att Apples beslut att lansera mobiltelefonen på $ 599 var något baserat på girighet. Däremot var deras post den mest moderna ut inom marknaden, levererar Apple friheten att prissätta iPhone på vad de ville. Många trodde att Apple hade klippt priset efter upptäcka lägre än förväntat iPhone försäljning. Apple, dock "förutspådde att sporra semester inkomster och att Apple skulle uppfylla sitt uttalade mål att sälja sin 1 ppm iPhone med målgång i september." Påstår att prissänkningen gjordes (Dalrymple 2007)

med lösningen livscykel någon mobiltelefon eller Apple merchandise, inklusive Apples iPod, är priserna ofta minskas drastiskt månader efter initialt starta. Tech objekt är alltid tävlar mot "den senaste och bästa" samtidigt som ett relevant pris inne i marknaden. Hade Apple inte sänkt priset från iPhone, skulle kundbasen har krympt snabbt som många konsumenter är ovilliga att spendera $ 599 om en mobiltelefon, oavsett hur många nyttiga egenskaper mobiltelefonen eventuellt kan bära.

iPhone återstår att beloppet en viss smart telefon runt, fortsätter lösningen att växa, öka storleken kapacitet, ökar utbudet av de ändamål, och ger nya funktioner som införs genom nya iterationer i mobiltelefonen , fortsätta att ge ett större värde mot iPhone medan prissättningen fortfarande är relevant.

Vid denna tid i produktens livscykel, fortsätter Apple att släppa förbättrade iterationer i iPhone. Med de flesta iPhone slutanvändare un-villiga att köpa en nyare version med iPhone på grund av priset, är målgruppen för de nyare generationens telefoner nya iPhone kunder. Med Apples installerade basen fortsätter att växa, har de hittat ett sätt att ta in återkommande intäkter från sina befintliga kunder via inkomster av sina nedladdningar. Som en mycket mer och mycket mer folk köper iPhone, fortsätter Apples tittare för nya kunder att krympa. Lyckligtvis för Apple, har de byggt i en annan källa för inkomster som fortsätter under hela livet från produkten.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar