tisdag 10 juni 2014

Essentical Tips-för mobilen iPhone nybörjare - Teknik - Mobiltelefoner


Jag började använda min Apples mobiltelefon i början av år 2008. ny användare av mobiltelefonen, jag visste ingenting om hur man använder de många applikationer för iPhone. Jag köpte mobilen eftersom som många kvinnor, var jag attraheras av den eleganta och klassiska kroppen av mobiltelefon. Under en lång tid, det gjorde jag inte hur smart mobiltelefonen skulle kunna vara och använde luren bara för korta meddelanden och telefonsamtal medan ibland tar några bilder med kameran. Jag visar stor beundran för kameran i iPhone överallt som jag upptäcker att bilder tagna med mobilen är bara bra! Tills en dag, jag lärde mig från en annan iPhone förföljare att det finns mycket fler sätt att göra med min iPhone och jag började arbeta på alla möjliga tillvägagångssätt för att få förmåner från mobiltelefon. Nedan kommer några viktiga tips för iPhone börjar användarna.

Fånga skärmbild: Klicka på hem-knappen och översta sidoknappen samtidigt och i snabb hastighet, och du hör en kameraslutarljud. Kontrollera sedan ditt fotoalbum, hittar du skärmbilden där.

Snabb tillgång till iPod-spelare: När din iPhone är låst, dubbeltryck på menyknappen snabbt och du kommer att se iPod-spelare på den övre sidan av skärmen. Du kan välja att spela upp eller stoppa spelaren. Och du kan också välja att spela den sista låten eller nästa låt genom att trycka på knappen märkt med en dubbel-pil på de två sidorna av "på" och "off"-knappen.

Genväg tillgång till hem / iPod / favoriter: Först väljer du den del som du hoppas kan ingås med en genväg tillgång. Mata in "Inställningar" och tryck sedan på "Allmänt" och tryck på "Start-knappen", där kan du hitta 3 alternativ för kortkommando funktion: hem, favoriter och iPod. Välj någon av dem, och när din iPhone är i upplåst tillstånd, kan du nå det område du har valde med ett enkelt dubbelklick. Till exempel, definierar jag "Favoriter" som min hem-knappen och när jag bestämde sig för att ringa ett samtal till en person jag ringer ofta, jag behöver bara fördubbla trycka på hemknappen. Detta kortkommando funktion är verkligen bra för våra mobiltelefoner!

Flygplansläge: När du skriver in i "Inställningar" kan du hitta alternativet "Flygplansläge". Om du inte hoppas på att ta emot korta meddelanden eller telefonsamtal, oavsett när på ditt sänggående eller du har ett möte eller på något annat tillfälle, gör det "Flygplansläge" i "på" stat, du mobiltelefon vunnit " t anslutas med någon kommunikationssignal. Då har du vänt din iPhone till en icke-kommunkation gadget bara för underhållning som MP3-spelare, kalkylator, etc. Och en stor fördel är: när du är på planet, du behöver inte längre stänga av telefonen för säkerhets övervägande. Genom att helt enkelt vrida på "flygplansläge", kan du hålla på att njuta av musik, spel eller andra applikationer med din iPhone när du vill.

Wi-Fi: Det är enkelt. Slå bara på Wi-Fi-funktionen i "Inställningar", och oavsett var du bor, kommer de kända nätverken kopplas automatiskt. Om inga kända nätverk är tillgängliga, men trådlöst nätverk finns på plats, kommer du att bli tillfrågad om du vill komma åt nätverket. Vid många tillfällen kan du behöva få lösenordet bildar ägaren till platsen för att ansluta till nätverket. Gör som det krävs. Då kan du ha kul med Internet surfa med den lilla luren.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar