fredag 1 november 2013

Som med alla Apples reklam, är iPhone reklam strategi extremt tydlig, - Annat


Som med alla Apples reklam, är iPhone marknadsföring tekniken verkligen tydlig, enkel och smart. Med vanligt och grundläggande Apple-ikonen, fokuserar Apple på den rena innovativa stil av sina varor med ut varje en av "fluff". IPhone släpptes av Apple i juni 2007. Den banbrytande stil från iPhone var marknadsförs i månader innan den första utgåvan och har förblivit toppen av de finaste i förhållande till mobiltelefoner under det senaste ett antal år. Innan iPhone officiella release, sprang Apple fyra tv-reklam främjar den nya mobiltelefonen.

inledande av reklamfilmer skildrar den nya iPhone eftersom efterföljande steg upp från den välkända iPod. IPod var varenda en av raseri fram till denna punkt, och även iPhone var tänkt att bli nästa generations iPod, åh, och det är verkligen också en mobiltelefon! Annonsen visas alla förbättrade funktioner som finns i iPod, och mycket mer, den punkten är "Det finns inte på något sätt varit en iPod som kan göra detta."

"Så, säger du råkar att titta Pirates från Västindien" finger klickar på video och visar widescreen film. "Mmm, gjorde någon säga bläckfisk?" Finger klickar tillbaka till menyn, väljer programmet Kartor för att söka "Seafood". "Det närmaste skulle kunna vara ..." Karta visar alla skaldjur platser och höjdpunkter plats närmast dig. "Ah!"

Finger klickar skaldjur plats, och restaurang telefonnummer visas. iPhone ratten är.

första 4 iPhonereklamfilmarna prunkade bekvämlighet, innovation, och nyttan av en enda produkt med funktionalitet inte bara en telefon, eller en musikspelare, men ett objekt som kan, bland andra punkter, lyssna på musik, titta på video , visa bilder, ringa konferenssamtal, kontrollera e-post, surfa på internet, och visa kartor.

Inte bara Apple använder tv för deras marknadsföring och reklam strategi, men de använder sig av deras webbplats genom att posta videor, publicerade också en handfull pressmeddelanden som skulle ha släppts i ett enda dokument. Apple gör vanligtvis använder denna taktik för att skapa upp hype och lämna kunden vill ha mycket mer.

Med Apples korta pressmeddelanden, som ger publiken liten för att gå ut, "Apple lånefinansierade en lag om social fysik - nyheter, liksom naturen, avskyr tomrum I avsaknad av verklig information, kommer dessa som bryr sig om en produkt greppa. vid något rykte som kommer deras väg. Apple kanske offentligt förneka de webbplatser ryktet webben som scramble för skrotar rörande företagens planer, men i hemlighet deras annonsavdelningen borde vara glad. Det skulle prissätta en hel del att köpa denna typ av Internet-marknadsföring. " (Silverman, 2007)

officiella iPhone plats ger mycket mer än bara information om objektet. Sajten erbjuder bästa riktlinjer och trick för att använda en iPhone, samtidigt som en enorm koncentrat på apps. Praktiskt taget hela iPhone sidan visar bilder av appar ger "App of the Week", webbplatsen innehåller även avsnitt med titeln "Program för allt," och "Top Apps." Apples webbplats kan vara en utmärkt reklam verktyg för senaste iPhone-användare och konsumenter som har ett intresse av att förvärva iPhone. Främjandet med apps kommer att producera ett starkare utbud av intäkter för Apple. Som beställare ser bäst rankade applikationer, kan de vara mycket mer sannolikt att ladda ner appen, snarare än att söka med hjälp av 25.000 + apps att söka upp en som kan vara av något värde gentemot konsumenten.

Effektiv yngre killar var målgruppen som Apple initialt hade fokuserat på. Apple hade hoppats att med denna målgrupp, och även sanningen att 48% av denna publik inte närvarande personlig en Apple iPod, lät dem att nå sin prognos på tio miljoner försäljningen med målgång i 2008.

En månad före övergången från iPhone, Alternativ Utredning Group profilerat ett tvärsnitt av de som är medvetna med mobiltelefonen. Prognosen för potentiella köpare om dagen från den version rankas en majoritet av T-Mobile kunder, AT & T: s enda GSM-baserad produkt konkurrent, vid 15%. Den näst största gruppen förväntas köpa den nya iPhone var AT & T: s befintliga kundbas på 12%. Den Solutions Analysis Group fann också att 72% av männen, jämfört med 28% av kvinnorna hade varit mest sannolikt att undersöka telefonen vid dess lägsta pris på $ 499. (Malley, 2007)

uppenbara befintliga målgrupper för Apple iPhone omfattar ungdomar i åldrarna 20 och 35, rika tonåringar, "Gästerna" och "mobila" arbetstagare som arbetar utanför med kontoret.

Apple är känt för sina enkla, men catchy reklamfilmer. Under de senaste reklamfilmer för Apple iPhone, "Det finns en App för det" är den nya slogan som lägger stark koncentrat på vilka program som erbjuds från App Store. Appar, eller applikationer, är i "alla kategorier, från spel till affärer, utbildning till underhållning, finansiering till hälsa och fitness, produktivitet till sociala nätverk. Dessa program har utformats för att dra nytta av iPhone funktioner som Multi-Touch, accelerometern , trådlöst, och GPS "(Apple, 2009). Apple hävdar nu att ha 25.000 + apps erhållas, och räkna.

Koncentratet på variationen av erbjudna appar öppnar målgruppen kraftigt. Det är i huvudsak en app för alla. Som en del med iPhone reklam annonsera, kan du hitta snöförhållandena på berget, spåra kalorier i din lunch, upptäcka exakt var du parkerade bilen. Du kan avslöja en hytt i en främmande stad, hitta din del av notan för en tabell 5, eller lära sig att fixa en vinglig bokhylla. Du kan läsa en restaurang översyn, läsa en MRI, eller bara läsa en vanlig gammal bok. Dessa är bara några av de funktioner som Apple har främjas genom reklamfilmer. iPhone apps levererar varje funktionalitet som en viss kan föreställa sig.

När iPhone först släpptes, var det kostar en rejäl $ 599. Ändå rusade hundratusentals människor ut för att få den nya mobiltelefonen, forking mer än en tredjedel så mycket som de skulle ha haft de väntade en extra 3 månader. 3 månader efter den första utgåvan, minskade Apple priset från iPhone till $ 399. Detta retade Apples lojala konsumenter och kunder som köpte den nya telefonen bara några månader tidigare. Ett enda år senare, minskade Apple återigen priset på iPhone till $ 199, 66% mindre än det ursprungliga priset.

I juli 2007 var Apple iPhone all hype. Jag tror att Apples beslut att släppa mobiltelefonen på $ 599 var något baserat på girighet. Däremot var deras produkt det mest innovativa ut inne i marknaden, vilket ger Apple friheten att prissätta iPhone på vad de ville. Många trodde att Apple hade klippt priset efter upptäcka lägre än förväntat iPhone försäljning. Apple, dock "förutspådde att sporra försäljningen av semesterresor och att Apple skulle uppfylla sitt uttalade mål att sälja sin 1 ppm iPhone i slutet av september." Påstår att prissänkningen gjordes (Dalrymple 2007)

Som med all posten livscykel någon mobiltelefon eller Apple objekt, inklusive Apples iPod, är priserna oftast reduceras drastiskt månader efter initialt release. Tech merchandise alltid tävlar mot "den senaste och bästa" samtidigt som ett relevant pris inne i marknaden. Hade Apple inte sänkt priset på iPhone, skulle kundbasen har krympt snabbt som många konsumenter är ovilliga att spendera $ 599 om en mobiltelefon, oavsett hur många användbara funktioner i telefonen kan bära.

Eftersom iPhone är fortfarande att vara den mängd en smart telefon runt, fortsätter produkten att växa, öka storleken kapacitet, öka mängden ansökningar erhållas, och ger nya funktioner som frigörs via nya iterationer från telefonen, fortsätter att erbjuda ett större värde mot iPhone medan prissättningen fortfarande är relevant.

Vid denna tid på posten livscykel, fortsätter Apple att släppa förbättrade iterationer från iPhone. Med de flesta iPhone-användare un-villiga att köpa en nyare version av iPhone på grund av priset, är målgruppen för de nyare generationens telefoner nya iPhone-köpare. Med Apples installerade basen fortsätter att växa, har de hittat ett sätt att ta in återkommande intäkter från sina befintliga konsumenter genom försäljningen av deras ansökan nedladdningar. Så mycket mer och långt fler människor köper iPhone, fortsätter Apples målgrupp för nya konsumenter att krympa. Lyckligtvis för Apple, har de byggt i en annan försörjning för inkomster som fortsätter under hela livet från posten.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar