onsdag 30 oktober 2013

iPhone Apps utveckling och iPhone Game Development med nya SDK och iOS - Datorer - Mobile Computing


p Det är dags att prata om iOS5 och även Apples nya SDK för iPhone Apps utveckling och iPhone Game Development. Om du är ny sedan en liten introduktion av mig kommer att göra nytta. Jag arbetar som utvecklare i välkända Mobile och spelutveckling företag Morpheous. Jag försöker att dela erfarenheter jag får och förståelse jag har i iPhone Apps utveckling och iPhone-spel fälten Utveckling och dessutom samma för iPad och Android utveckling. I denna artikel kommer jag att ge information om de erfarenheter som jag hade för apps utveckling för iOS 5 med den senaste SDK.

När Apple lanserade nya iOS 5 och även den tillhörande enhet som Iphone 4s, var vi som utvecklare mycket glada och önskade att det skulle finnas många saker som Apple skulle kunna låsa upp för oss för iPhone Apps utveckling och iPhone Game Development, men förändringar var inte så stor. Även utvecklingsplattform är mycket bättre än vad vi har använt för att utveckla applikationer för iPhone 3G och är mycket snabbare i responstid också. Med tanke på att Apples SDK är en av de bästa mobila app utveckling SDK finns på marknaden och med några riktigt användbara verktyg som minne läckagekontroll och batteriförbrukning kontroll etc. Dessa är mer fejk, men vi gjorde inför problem med att ansluta en iOS 4 enhet till denna anläggning och kontrollera läckage under iPhone Game Development. p Det finns några förändringar i komponenten delen av Xcode och goda nyheter för utvecklare. Som sagt förändringarna är inte så stora att diskutera var och en av dem, men de lägger in i listan för iPhone Apps utveckling. Om vi ​​talar om iPhone Game Development, är vi mycket besvikna som vi trodde, kan det finnas något som Apple kommer att ge oss att ta itu med matte och fysik problem och vi kan spela med någon AI. Men inte mycket läggs på den punkten. Vi måste fortfarande använda tredje part API och även SDK för utveckling av singleplayer till multi player spel. En sak som hände bra för oss är Apple gjort "Game Center". För iPhone Game Development är det som en välsignelse, när det har gjort lätt att göra multi player spel och utan huvudvärk av att inrätta de servrar skull dela resultaten.

Jag hoppas att informationen är något bra att läsa om. Jag vet om du är utvecklare, då de flesta av de saker som jag sa skulle vara kända för dig, men uttryckte viss erfarenhet skadar inte mycket, eller hur? Lycklig programmering!

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar