söndag 16 februari 2014

iPhone Apps bygga varumärkeskännedom - Teknik - Mobiltelefoner


Stora företag får in på iPhone app åtgärder eftersom de inser att framtida generationer vill ha (och så småningom kommer att förvänta sig) för att kunna komma åt sina favoritdetaljhandelskedjor, banker och programvara från sin iPhone. Här är en titt på hur några stora varumärken företag utnyttja iPhone app marknaden för att öka sitt varumärke synlighet.

iPhone App Store lanserar och Rush till Fyll den med Apps

iPhone App Store lanserades den 11 juli 2008. Inom tre veckor hade mer än nio hundra appar införts av tredjepartsutvecklare, men många av dessa var av mindre företag, inte stora varumärken (Källa: New York Post, 28 Juli, 2008). Under den första helgen, Apple uppgav, iPhone-användare laddat ner över tio miljoner apps, och vd Steve Jobs kallade det "en grand slam" (Källa: Apple.com).

första iPhone app från ett stort varumärke som visas på App Store var Bank of America: s iPhone-app, som gör det möjligt för bankkunder att hitta närmaste bankomat eller kontrollera sina saldon på nätet.

Återförsäljare försöka lista ut iPhone

Både The Gap och Target lanserade iPhone apps i tid för julhandeln, men båda har fått ljummet svar från användarna.

Gap Merry Blandade Carols iPhone app har fem julsånger sjungs av ett slumpmässigt urval av carolers, inklusive Rainn Wilson (The Office), Jon Heder (aka Napoleon Dynamite), Dixie Chicks, och komiska Sandra Bernhard, bland annat . Du kan blanda och matcha olika Gap outfits på sin kändis manliga och kvinnliga modeller, och när du är redo att köpa, kan du hitta närmaste Gap butiken närmast din nuvarande plats.

Target iPhone app är en något mindre intressant gåva finder, vars enda unik funktion är att när du skakar din iPhone som en snö världen, kommer en slumpmässig gåva visas på skärmen.

kommer gapet trendiga kändis virala videos och Target gåva finder översätta till mer försäljning här julen? Med tanke på den ekonomiska nedgången, verkar det osannolikt att deras iPhone apps kommer att leda till en stor ökning av försäljningen. Men även om deras nya iPhone apps är inte värt timmar av underhållning, de är före många andra återförsäljare att öka sitt varumärke synlighet i Brave New World av iPhone apps.

Do Butiker Redan Online Håll en fördel?

Men det är inte bara tegel och murbruk butiker som försöker öka sitt varumärke synlighet genom förmedling av iPhone-appen, även företag vars huvudsakliga verksamhet är redan på nätet, som Amazon och Google, är också på iPhone app spel. Amazon Mobile, Amazonas iPhone app, förenklar Amazonas sökupplevelse och tillåter användare att lagra ögonblicksbilder av produkter de är intresserade av, så de kan återkomma till dem senare.

The Weather Channel, också, har tagit sin populära Weather.com webbplats och skapat en iPhone app för att öka sitt eget varumärke synlighet. Vissa användare klagar på att appen inte är särskilt stabilt ännu, kraschar ofta, och att det erbjuder inte mycket mer än iPhone ordinarie väder app (baserat även på Weather.com uppgifter, intressant nog). Men The Weather Channel iPhone app erbjuder även video, som den vanliga iPhone-väder app inte (Källa: CNet.com).

Sammantaget verkar det troligt att många stora företag snart kommer att komma in i iPhone app marknaden för att öka sitt varumärke synlighet (och så att deras konkurrenter inte har en iPhone närvaro innan de gör). Det är verkligen intressant att se små utvecklare konkurrera med stora företagsjättar på lika villkor.

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar