söndag 1 september 2013

iPhone Facebook App med tidslinje Review - Teknik


Bland de apps jag personligen använder mest är Facebooks iPhone applikation . De har verkligen kommit längs vägen sedan den första versionen . Och de verkar vara inställd på att göra det som motsvarar den webbplats som de kan. Men någon vet det utrymme på en liten skärm är inte identisk med en stor en . Som sagt iPhone applikation fortfarande ger en mycket verklig Facebook typ erfarenhet plus ökar det baserat på det faktum att det finns saker du kan göra när du är ute med en iPhone som du verkligen inte kan göra sitter vid ett skrivbord någonstans . Du har ditt nyhetsflöde , meddelanden , händelser , vänlistor , användningen av eventuella Facebook fan-sidor som du har setup, bilder , grupper , chat , marknadsplats , etc. .. etc. ... Det är faktiskt en ganska komplett upplevelse . En av de saker som du kan prova på Facebook iPhone app kan du inte göra hemma är att dra nytta av den " populäraste " -funktionen . Här funktionen drar nytta av iPhone GPS tillsammans med Facebook incheckning funktion så att du vet vem som är nära dig i din vänlista . Det är ganska coolt , så länge du inte har något emot folk också veta vad din plats är . Men om du ville ha mer anonymitet ni inte skulle checka in överallt och låta samhället vara medveten om din vistelseort nu skulle du . Så jag tror att det är ganska coolt och lägger upp till några roliga sociala aktiviteter . < / p >

På listan över nyaste funktionerna i iPhone Facebook app är verkligen tillägg av alla nya Facebook " Timeline " . Tidslinjen är faktiskt din historia på Facebook , från den dag du gick fram till den aktuella dagen , ordnade kronologiskt i en tidslinje som du och alla dina Facebook-vänner kan njuta av . Det är coolt men ändå skrämmande också. Återigen bevisar ännu en gång att när du lägga in information på nätet är det alltid kommer att vara online någonstans . Jag är lite av en knarkare för nya och också cool så jag kinda njuta av det efter att ha sagt att jag kan se folk som inte gillar förändring är inte särskilt glad över det . Det häftiga är att du nu inte behöver byta till tidslinjen . Men när du gör att du är i den permanent . Så se till att du verkligen vill övergången till det innan du bestämmer dig för att göra . < / p >

Övergripande jag verkligen tycker om att använda Facebook iPhone-applikationen och de flesta människor jag känner som använder det också att det är nyttigt och roligt . Så jag skulle rekommendera detta till Facebook knarkare som äger en iPhone . Det finns mobila versioner för andra mobila plattformar alldeles men eftersom detta verkligen handlar om iPhone apps det är allt jag kommer att säga om ämnet . < / p >

L�s mer om iPhone 5 release date och information om Apple iPhone 4S p� respektive News Blog site.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar